Запрошують до підготовки посібників про Другу світову

Всеукраїнська асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова доба" запрошує до співпраці вчителів історії, науковців, які бажають взяти участь у роботі круглого столу про історію Другої світової і подальшої розробки посібників для шкіл і вузів.

Про це повідомляє асоціація "Нова доба".

У 2011-2012 роках "Нова Доба" та програма досліджень історії сучасної України ім. Петра Яцика проводять круглі столи істориків-науковців та вчителів історії задля пошуку суспільного взаєморозуміння навколо подій історії Другої світової війни.

Перший такий круглий стіл відбувся 21-22 жовтня 2011 року у Києві й мав своєю центральною темою: "Історичний досвід Центрально-Східної Європи у роки Другої світової війни: спільне і специфіка".

3 лютого 2012 у Києві відбувся другий круглий стіл на тему: "Голокост та геноциди". В обох заходах, окрім українських науковців, вчителів взяли участь європейські дослідники з Нідерландів, Німеччини, Польщі, Росії та США.

Третій круглий стіл на тему "Колаборація і спротив у роки Другої світовї війни" передбачається провести 4-6 липня 2012 року у м. Львові.   

Окрім обговорення відповідної тематики з участю вітчизняних та закордонних експертів,  у ході зустрічі передбачається спільними зусиллями розпочати працю над новими навчальними матеріалами, які, базуючись на сучасних європейських підходах, будуть висвітлювати історію Другої світової війни.

Зараз організатори заходів шукають можливості для продовження співпраці вчителів і науковців задля підготовки двох навчальних посібників:

  • Перший -  для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, який буде опиратися на методичні особливості та досвід підготовки асоціацією "Нова Доба" таких видань як: "Історія епохи очима людини. Україна та Європа у першій половині ХХ століття" та "Разом на одній землі. Історія України багатокультурна".

  • Другий посібник буде адресований студентам вищих педагогічних закладів та системі підвищення кваліфікації вчителів й розкриватиме різні наукові підходи до оцінки подій Другої світової війни

У ході роботи третього круглого столу відповідна частина часу буде приділена обговоренню саме принципів формування змісту та методичним підходам до створення таких видань.

Організатори запрошують до співпраці вчителів історії, науковців, які бажають взяти участь у роботі круглого столу і відповідно в подальшій розробці таких матеріалів.

Усіх охочих просять:

  1. Визначитися із одним із описаних вище посібників, до підготовки якого Ви маєте інтерес долучитися;

  2. Укласти свій варіант змістової структури такого посібника (до 2 сторінок);

  3. Підготувати фрагмент параграфу чи розробки уроку до одного із таких видань (до 5 сторінок), зокрема:

-  до посібника для учня: методичну розробку уроку/параграфу на основі конструювання різноманітних джерел (із необхідними посиланнями) та методичними завданнями до них

або

- до посібника для студентів, вчителів: тема, текст, який розкриває сутність того чи іншого питання. Запитання для обговорення чи завдання для самостійної роботи студентів. Список використаної літератури.

Матеріали необхідно надіслати на електронну пошту ww2@novadoba.org.ua до 5 травня 2012 року.

Ілько Борщак. На вістрі радянської спецпропаганди у Франції

Ілько Борщак був потрібен більшовицькому режимові лише тоді, коли він чітко вписувався в схему діяльності радянської спецпропаганди за кордоном. Коли ж чекісти зрозуміли, що він грає подвійну роль, його спробували скомпрометувати в емігрантських колах саме як більшовицького агента. Жодні минулі заслуги перед радянською владою до уваги не бралися. Так чинили з усіма. Ставилися як до відпрацьованого матеріалу, з яким можна робити будь-що.

Рена Марутян: "Метою геноцидальних практик росії є стирання української національної ідентичності"

Інтерв’ю з доктором наук з державного управління, професоркою кафедри глобальної та національної безпеки КНУ ім. Т. Г. Шевченка Реною Марутян у Музеї "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

"Пєрацький. Кар'єрна драбина". Уривок з книги про вбивство міністра Пєрацького

Вбивство міністра внутрішніх справ Броніслава Пєрацького стало одним із найгучніших замахів міжвоєнної Польщі. А для українських націоналістів — символом чи не найбільшої потуги, що її сягнула революційна організація в 1930-х роках. Міністр Пєрацький був одним із творців польської незалежності, а його життєпис подібний до біографій українських ровесників. Усе змінилося після листопада 1918-го: Пєрацький розбудовував польську державу, а його українські однолітки — підпілля, що боролося з Польщею та мріяло про власну державність. Пєрацький став одним із найвпливовіших польських посадовців і загинув на піку кар'єри від рук українця — представника молодого покоління, що було значно радикальніше за своїх попередників.

Як я став депутатом…

Потім, коли ми вже аналізували в Народній Раді результати виборів, з’ясувалося, що я був єдиним зі Сходу і Півдня України, хто виграв сільський округ. Усі інші демократи в цій частині країни перемагали в містах. Наприкінці осені 1989 року я навіть не думав балотуватися. А за три місяці — несподівано для суперників, друзів і самого себе — виграв вибори.