Американський агітпроп часів Другої світової (плакати). Частина 1
21 січня 2011
В 1942 році президент США Франклін Делано Рузвельт створив Управління військової інформації. Воно мало у своєму розпорядженні потужні інструменти для інформування громадян щодо перебігу війни - голлівудьскі фільми, радіо і друковану продукцію.
За роки Другої світової Штати випустили агітаційних плакатів більше, ніж будь-яка інша воююча країна.
За допомогою цих постерів влада переконувала громадян економити і вирощувати продукти, не витрачати свої і чужі гроші на мандрівки, купувати облігації військового займу, стежити за своїм язиком і старанно працювати.
Більше плакатів можна подивитися на сайті ветеранської організації "Американський легіон".
"На порожньому сидінні їздить Гітлер". Заклик використовувати одну машину замість багатьох
"Перемагай бляшанкою". Інструкція, як здавати на вторинну переробку порожні консервні банки
"Армія розраховує, що ти збереш БІЛЬШЕ МЕТАЛУ"
"Здавайте відходи жиру на виробництво вибухівки. Віднесіть зібраний жир вашому м'яснику"
"Хтось проговорився!" Напис на газеті: "Американський корабель... потоплено... живих на борту торпедованого судна"
"Потопіть субмарину прямо з вашої ферми. Здайте металолом"
"Чи ВАША мандрівка настільки необхідна?" Заклик не мандрувати і не завантажувати транспорт без нагальної потреби
А це вже суміш соціальної реклами з комерційною. "Пілот бомбардирові... Будемо над ціллю за 2 хвилини і 32 з половиною секунди! Годинники Elgin". Внизу ще заклики менше витрачати, більше економити і консервувати
"Нам буде що їсти цієї зими, так, мам?" Вирощуй своє. Консервуй своє" Заклик плекати свій власний город - такі ділянки називалися "Городами Перемоги"
"Ти з нами? Стань волонтером Ферми Перемоги"
"Кожна маленька помилка дає нашим ворогам більше часу. Не забувайте - ми на війні!"
"Не переходь прямо зараз! Залишайся на СВОЇЙ роботі". Заклик не змінювати місце працевлаштування
"Ах! Ці роботящі америкоси виводять мене з себе!" Гітлер карикатурний, як у радянському агітпропі
"Промисловість - арсенал демократії. Оборона на фронті починається на фабриці"
"Це й наша боротьба теж!"
"Працюй на перемогу. А то працюватимеш на нього"
"Битва починається із твоєї роботи. Виконуй її добре"
Не дай цій Тіні впасти на них. Купуй військові облігації"
"Твоя туга не поверне його швидше... Влаштуйся на роботу, пов'язану з війною!"
"Можемо!" Один із найвідоміших військових плакатів, яий став феміністичною іконою. Помилково вважалося, що тут зображена заводська дівчина з популярної пісні "Клепальниця Розі". Але моделлю тут виступила звичайна дівчина Джеральдіна Гофф Дойл. Вона померла три тижні тому, 26 грудня 2010-го