На Житомирщині згоріла дерев’яна церква XVIII століття

У селі Соловіївка Брусилівського району Житомирщини вогонь знищив дерев’яну церкву, побудовану у 1789 році

Як передає Укрінформ, про пожежу інформує Управління ДСНС у Житомирській області.

"20 серпня о 12:29 до Служби порятунку "101" надійшло повідомлення про пожежу в будівлі дерев'яної церкви, що в с. Соловіївка Брусилівського району. Загоряння виявив настоятель, зі свого будинку він помітив дим, що виходив з під даху церкви. Спочатку прихожани спільно з настоятелем розпочали гасіння власними силами, але зрозумівши, що не справляються, вони зателефонували до рятувальників", - йдеться у повідомленні.

Коли прибули рятувальники, то полум'я вже повністю охопило дах церкви. Гасіння ускладнювала відсутність в селі джерела води, через що пожежники 8 разів їздили дозаправляти воду в сусідні населені пункти.

 

Пожежу ліквідували, але вогонь знищив будівлю церкви. Вдалося врятувати церковне майно та житловий будинок поруч із храмом.

За попередньою версією рятувальників, причиною займання могло стати коротке замкнення електромережі.

Як уточнив голова Брусилівської ОТГ Володимир Габенець, у Соловіївці згоріла церква Святителя Миколая, побудована у 1789 році. Він додав, що на храмі збиралися найближчим часом змінювати куполи.

Відомо, що дві статуетки євангелістів із цієї церкви знаходяться в Національному художньому музеї.

"Ніколи не казав": "Вперед, хлопці!", завжди: "За мною!"". Пам'яті Сергія Короля

Крайній бій командир "Махно" провів 24 лютого 2023 року. Впродовж ночі ворог вів постійний артилерійський обстріл, а близько 7 години ранку розпочав піхотний штурм з трьох сторін. Командуючи підрозділом та беручи безпосередню участь у стрілецькому бою, Сергій Король не допустив захоплення позицій переважаючими силами противника. Під час бою, який тривав майже шість годин, командир "Махно" загинув.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.