Чи можна в Україні випускати «Советское» шампанське? Верховний суд поставив крапку

Міністерство юстиції виграло судову справу у Харківського заводу шампанських вин.

Верховний суд постановив припинити діяльність державного підприємства "Харківський завод шампанських вин" в частині використання найменування символіки комуністичного тоталітарного режиму під час використання та поширення продукції "Советское". Про це повідомляє "Главком" з посиланням на відомості судового реєстру.

 

З позовом до суду звернулося міністерство юстиції, яке отримало сигнал від мешканця Полтавщини, який 19 квітня 2016 року придбав у місцевому магазині винний напій ігристе біле "Радянське" ("Советское").

Після чого Комісія з питань дотримання закону про декомунізацію склала правовий висновок "Про невідповідність діяльності ДП "Харківський завод шаманських вин" Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Так, використання слова "радянський" (рос, "советский") у найменуваннях юридичних осіб, ЗМІ, політичних партіях та інших об`єднань громадян, відповідно до частини другої статті 3 Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки", є використанням у назві символіки комуністичного тоталітарного режиму.

Аналогічну позицію щодо вживання слова "советский" висловив Український інститут національної пам`яті.

Верховний суд з'ясував, що харківський завод є власником трьох свідоцтв, в яких наявне слово "советский": свідоцтво №62637 "Советское Шампанское напівсолодке", свідоцтво № 110435 "Советское Игристое", свідоцтво № 168438 "Советское Шампанское".

"Вищезазначене свідчить про можливість відповідача у будь-який час користуватися правами, якими він наділений, відповідно до положень Закону "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг", як власник вказаних свідоцтв, порушуючи при цьому встановлену Законом № 317- VIII заборону на виготовлення, поширення, а також публічне використання символіки комуністичного тоталітарного режиму", - вважає Верховний суд.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Передвістя Голодомору. Рік 1929-й

В архівних фондах розвідки знайдено документ ГПУ УСРР, датований 1929 роком, під назвою «Про чергові завдання в роботі з активною українською контрреволюцією» і з поміткою зверху – «Зберігати нарівні з шифром». У ньому ще за три роки до початку масштабного голоду в Україні простежується, як сталінські спецслужби фіксували «невидимий сплеск антирадянської активності на селі», відродження повстанських комітетів, проникнення із-за кордону розвідників УНР в усі регіони для підбурювання селян до спротиву.

Нестор-літописець Голодомору

"Дуплинат Герасим зарезал своего собаку и съел". "Пасха, раньше было веселились люди качели гармони игры все возможные а сегодня везде уныние и голод". "17/IV-33 На сегодняшний день хоронить 11 душ умерших из голода". "12/V умерла Черная Параска актевистка кандидат партии, как людей продавали за невыполнение хлебо-заготовки, так она вечером на радощах в школе танцювала, а теперь издохла из голоду как собака".

"Нас не подолати!". Полтавський вимір Помаранчевих подій: до 20-ої річниці Другого Майдану

Цьогоріч відзначаємо 20-річчя Другого Майдану або "Помаранчевої революції". Це акції за збереження незалежності і проти масових фальсифікацій президентських виборів 2004 року на користь путінського ставленика Януковича. Під помаранчевими стягами гуртувалися ті, хто не хотів сповзання України у болото "совка" і російських впливів. Помаранчеві протести стартували 21 листопада 2004 року і тривали до 28 грудня 2004 року. За даними соціологів, понад 6,6 млн громадян взяли участь у Помаранчевій революції.

Що сказав Мотика? – відповідь професора Богдана Гудя на тему Волинської трагедії

26 жовтня в етері Українського радіо прозвучало інтерв'ю журналістки Світлани Мялик з відомим польським істориком, головним фахівцем із проблем Волині'43 професором Ґжеґожем Мотикою. Позаяк один із фрагментів цієї майже годинної розмови стосується моєї скромної особи, що гірше – містить низку інсинуацій і неправдивої інформації, прокоментую його для, насамперед, українських слухачів/читачів.