Учені визначили вік статуй тварин у Саудівській Аравії

Археологи виявили, що скульптури верблюдів та коней в натуральну величину в Саудівській Аравії насправді датуються приблизно 6000 роком до Р.Х., хоча спочатку їх датували початком нашої ери. Це відкриття робить їх майже вдвічі старшими за британський Стоунхендж, який датується приблизно 2500 роком до Р.Х.

Про це повідомляє Daily Mail.

 
Фото: M. Guagnin & G. Charloux

Ідеться про 21 фігурку верблюда, коня та інших тварин, які знайшли вирізьбленими на камені в саудівській пустелі у 2018 році. Наскельне мистецтво надзвичайно складно датувати, особливо у цьому випадку, адже ерозія сильно пошкодила тривимірні рельєфи.

Щоб встановити вік робіт, учені оцінили сліди інструментів і вивітрювання на скульптурах, а також відпалі фрагменти і щільність верхніх шарів породи. Дані вказують на те, що скульптури були створені камʼяними знаряддями в VI тисячолітті до Р.Х.

Фахівці з різьби по каменю, що входили до складу команди, вважають, що для виконання кожного з барельєфів потрібно 10—15 днів роботи, протягом яких майстер повинен був неодноразово заточувати або міняти інструмент.

Виходячи з того, що найближчі виходи природного кременю, з якого виготовляли інструменти, знаходяться на відстані 15 кілометрів від місця розташування статуй, а для виготовлення останніх спочатку потрібно було спорудити робочу платформу і підготувати безліч знарядь праці, автори вважають, що скульптури створили спільними зусиллями великої групи людей.

У дослідженні брали участь Міністерство культури Саудівської Аравії, Інститут історії людства Макса Планка, Французький національний центр наукових досліджень і Університет короля Сауда. Зазначається, що подібні зображення тривимірних рельєфів на поверхні камʼяних утворень можна знайти в деяких частинах Туреччини, але рідко в Саудівській Аравії.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.