Спецпроект

ФБР розкрило найбільшу музейну крадіжку в історії

Федеральне бюро розслідувань США заявило про розкриття найбільшої музейної крадіжки в історії. Майже 23 роки тому, в 1990 р., був пограбований Музей Ізабелли Стюарт Гарднер в Бостоні.

Про це пише РБК-Україна.

Зловмисники винесли 13 предметів мистецтва на загальну суму 500 млн дол. Напередодні представники бостонського відділення ФБР заявили, що їм відомі особи викрадачів.

За словами співробітників спецслужби, підозрювані є членами кримінального угрупування, що базується в середньоатлантичних штатах США і Нової Англії. При цьому в ФБР відмовилися назвати імена злочинців. Агенти пояснили, що не можуть пред'явити звинувачення у зв'язку із закінченням строку давності кримінального переслідування.

Крім того, з'ясувалося, що викрадені твори мистецтва досі не знайдені. У ФБР припустили, що вони були вивезені в Коннектикут із Філадельфії і що злодії безуспішно намагалися продати їх близько 10 років тому.

Представники відомства зазначили, що в майбутньому обвинувачення можуть бути пред'явлені людині, у якої викрадені картини виявляться на руках, навіть якщо він був лише покупцем. Втім, після невдалої спроби грабіжників здійснити операцію у Філадельфії слід вкрадених предметів мистецтва був втрачений.

Прес-конференція ФБР була присвячена 23-й річниці пограбування Музею Ізабелли Стюарт Гарднер, яке було скоєно 18 березня 1990-го. Зловмисники, одягнені в поліцейську форму, проникли в будівлю і винесли з нього 13 експонатів, включаючи знаменитий "Концерт" Вермеєра, три полотна Рембрандта (в тому числі його єдиний морський пейзаж), а також роботи Мане, Дега і Говарда Флінка.

 

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.