Спецпроект

Знайдені в Межигір'ї предмети мистецтва покажуть у Художньому музеї

Усе найкраще, що Янукович залишив по собі в колишній резиденції, покажуть у Національному художньому музеї.

Про це повідомляє ТСН.

Усього із Межигір'я до НХМУ привезли більш як півтисячі нових експонатів, серед них - ваза і тарілка роботи Пікассо, ікона Покрова XVII-го століття і навіть "Місячна ніч" класика-мариніста Івана Айвазовського.

Якщо навіть ці раритети покинули у Межигір'ї, можна тільки здогадуватись, наскільки цінні речі таки вивезли з України. "Начебто був Босх, начебто був Рембрандт, начебто, але підтвердження ми цьому не маємо", - зазначили музейники.

Найближчим часом знайдені у екс-резиденції екс-президента речі перевірять на автентичність і на походження. В Україні є цілий каталог мистецьких творів, які викрали із музеїв і приватних колекцій.

Тим часом експерти спробували оцінити картини, ікони, зброю, вази та інші артефакти, які можна роздивитися на записах із камер спостереження, що зафіксували організовану втечу Януковича з Межигір'я.

Експертами виступили куратор приватних колекцій, мистецтвознавець Едуард Димшиць і директор аукціонного та антикварного дому Леонід Комський.

За словами експертів, автором одного з лісових пейзажів є сам Іван Шишкін, а вартість такої роботи - близько $500 тисяч. Про те, що у колекції Януковича могла бути картина такої вартості, доводить факт виявленого у Межигір'ї полотна Василя Полєнова "Христос і грішниця", яке коштує приблизно 4 млн фунтів стерлінгів.

Серед зафіксованих камерами спостереження картин одна - із морським пейзажем - дуже схожа на творчість Айвазовського.

Разом із десятками картин та ікон із Межигір'я повивозили десятки чи навіть сотні антикварних ваз, статуеток і ще багато чого, запакованого у коробки.

Головний зберігач НХМУ Юлія Литвинець підтвердила Історичній Правді факт виявлених у Межигір'ї картин і приготування відповідної експозиції. Точна дата відкриття наразі невідома, оскільки зі знайденим іще працюють експерти.

Як відомо, від 22 січня до 15 березня 2014 НХМУ було зачинено у зв’язку із протистоянням на вулиці Грушевського та облогою території музею внутрішніми військами і спецпризначенцями.

У лютому працівники НХМУ висловили бажання отримати у свою експозицію катапульту, які використовували протестувальники під час сутичок. Зараз ця катапульта вже отримала охоронний документ від музею, повідомила головний зберігач Історичній Правді.

Вибір Віктора Кравченка. Людина, яка домоглася суду над СРСР

Ілько Борщак. На вістрі радянської спецпропаганди у Франції

Ілько Борщак був потрібен більшовицькому режимові лише тоді, коли він чітко вписувався в схему діяльності радянської спецпропаганди за кордоном. Коли ж чекісти зрозуміли, що він грає подвійну роль, його спробували скомпрометувати в емігрантських колах саме як більшовицького агента. Жодні минулі заслуги перед радянською владою до уваги не бралися. Так чинили з усіма. Ставилися як до відпрацьованого матеріалу, з яким можна робити будь-що.

Рена Марутян: "Метою геноцидальних практик росії є стирання української національної ідентичності"

Інтерв’ю з доктором наук з державного управління, професоркою кафедри глобальної та національної безпеки КНУ ім. Т. Г. Шевченка Реною Марутян у Музеї "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

"Пєрацький. Кар'єрна драбина". Уривок з книги про вбивство міністра Пєрацького

Вбивство міністра внутрішніх справ Броніслава Пєрацького стало одним із найгучніших замахів міжвоєнної Польщі. А для українських націоналістів — символом чи не найбільшої потуги, що її сягнула революційна організація в 1930-х роках. Міністр Пєрацький був одним із творців польської незалежності, а його життєпис подібний до біографій українських ровесників. Усе змінилося після листопада 1918-го: Пєрацький розбудовував польську державу, а його українські однолітки — підпілля, що боролося з Польщею та мріяло про власну державність. Пєрацький став одним із найвпливовіших польських посадовців і загинув на піку кар'єри від рук українця — представника молодого покоління, що було значно радикальніше за своїх попередників.