Спецпроект

Під Києвом в літаку Брежнєва може з'явитися музей авіації

Вже за рік під Києвом може з'явитися невеликий приватний музей авіації. Найголовніший експонат тут вже є - літак Іл-62 "Салон", на якому літав генсек Леонід Брежнєв.

Про це пише segodnya.ua.

Зараз величезна машина стоїть на узбіччі Одеської траси (35-40-й кілометр), поблизу селища Глеваха. Літак відмінно видно з дороги. Навколо нього - дерев'яний коричневий паркан трохи вище людського зросту.

Біля входу в сторожці - охоронець і собака на ланцюгу. Але стороннім сюди вхід не заборонений, бажаючі можуть зайти й подивитися на машину ближче. Щоправда, поки тільки зовні, всередину літака не пускають - він законсервований. Планується, що скоро на території, де він стоїть, буде міні-музей авіації. "Хотіли відкритися до Євро-2012, але проблеми із землею нам завадили. А так плануємо відкрити тут музей: крім Іл-62 тут повинні бути 16 діючих моделей літаків різних країн (вони керовані і навіть можуть літати. - Авт.), Місця відпочинку, дитячий майданчик, готель, ресторан в салоні літака, концертні холи і багато іншого. Навколо хочемо облагородити територію, почистити озеро і запустити туди рибу. Більш докладні плани будемо будувати після вирішення земельних питань ", - розповів представник компанії-власника Олександр Іванович (вказувати прізвище він відмовився).

У літака Іл-62 "Салон" (№ 86612) багата історія: він обслуговував офіційні делегації і на ньому кілька разів ще в 1960-х літав Леонід Брежнєв. Літак приїхав в Глеваху частинами в 2010 році з Миколаєва. "Там його списали і хотіли порізати на металобрухт, а ми його купили і зібрали тут по частинах. Усередині було три окремих відсіки, всього шість крісел для важливих персон, кухня та туалет. Оздоблення було, за сучасними мірками, не надто пишним. Нам розповідали, що Брежнєв літав на ньому всього шість разів: саме стільки польотів на одному літаку, на його думку, були безпечні. А потім його використовували для звичайних рейсів", - розповідає Олександр Іванович. Вважається, що Леонід Ілліч літати взагалі не любив, але і не уникав цього. Улюбленою розвагою в польоті для нього було доміно. Після цього персоналу доводилося заново полірувати столи, тому що вони всі були в подряпинах.

Справжність літака підтвердили і в Державному музеї авіації в Жулянах. "Ми про цей борт знаємо. Він дійсно був у складі урядового авіазагону, і з імовірністю в 99% Брежнєв на ньому літав. Правда, доказів цьому не залишилося ", - сказав старший науковий співробітник музею Олександр Риков.

Земля, на якій зараз розташувався майбутній музей, раніше належала Академії Наук України. Але в 2005 році сільрада Глевахи подала до суду, щоб повернути цю ділянку собі. Суд був виграний і сільрада "розпаювала" ці землі між жителями. Деякі ділянки, як і земля під майбутній комплекс, були продані. У 2010 році Академія Наук знову вирішила повернути ділянки під Києвом і подала новий позов. Судові розгляди йдуть до цих пір. Як тільки земельні питання будуть вирішені, власники протягом року обіцяють привести територію до ладу.

Платоніда Хоткевич. «Щоб нічого не надрукувала про чоловіка»

В архівних фондах Служби зовнішньої розвідки України знайдено тоненьку справу на Платоніду Хоткевич – дружину визначного українського діяча Гната Хоткевича, який був репресований сталінським режимом і розстріляний 8 жовтня 1938 року за "участь у контрреволюційній діяльності і шпигунство на користь Німеччини". Дружину ж органи СМЕРШ вистежили після Другої світової війни у Празі і заарештували, "щоб нічого не надрукувала про чоловіка".

"Моя війна". Уривок із книги Валерія Залужного

"Моя війна" — це особиста розповідь генерала Валерія Залужного про шлях від хлопчака до Головнокомандувача Збройних Сил України, а водночас це історія країни, яка прямує до війни: спершу примарної, у можливість якої ніхто не вірив, а згодом великої, ґлобальної, повномасштабної.

Волинь’43: Що замовчує польська історіографія?

Документи польської конспірації, зокрема Делегатури уряду на Край і командування Армії Крайової, свідчать про те, що ситуація на цих теренах у роки Другої світової війни була дуже неоднозначною, а інспіраторами процесу "очищення" Волині від її польського населення виступали не лише українські націоналісти різних відламів, але й совєти, німці та кримінальні елементи.

Клим Семенюк мав з Василем Стусом одного слідчого та Медведчука за адвоката, але не були особисто знайомі

Ми боремось за нашу незалежність сьогодні, оскільки попередні покоління боролися за неї та зрештою її здобули. Із загальної кількості репресованих українців багато абсолютно невинних людей, які навіть і не думали про вільну Україну. Про ту, яку думав Клим Семенюк. Саме завдяки йому і таким, як він, ми маємо за що боротися зараз.