Спецпроект

Булгаківська квартира стане "мультимедійною"

Департамент культури Москви оголосив переможця конкурсу на концепцію розвитку музею Булгакова. "Недоброю квартирою", прославленою в романі "Майстер і Маргарита", займуться італійські дизайнери.

Про це повідомляють Вести.ru.

Переможці пропонують створити навколо "недоброї квартири" цілий літературний парк-музей. Акцент в проекті зроблений на те, щоб розвивати не тільки сам музей, але і всю навколишню територію.

"Цей музей не повинен жити в рамках 50-ї квартири. Ми хочемо почати музей з Патріарших ставків", - пояснює один з авторів проекту Габріело Філіпіні. Літературний парк-музей почнеться з плавучої платформи на Патріарших, пройде через двір, сходи і об'єднає "недобру квартиру", фонд Булгакова, центр документації та мультимедійний виставковий зал.

Італійські дизайнери роблять ставку на сучасні технології. Мультимедійний центр має стати майданчиком для творчих інтерпретацій і робіт сучасних художників. Тут вже планують розмістити відеоінсталяції знаменитого режисера Пітера Грінуея.

При цьому до автентичності основної експозиції ставляться дуже педантично: ніяких варіацій, фантазій на тему булгаківського життя і творів - тільки справжні документи, предмети та фотографії епохи письменника. 

З командою-переможцем укладуть угоду, в рамках якого в грудні вона представить детальну і закінчену концепцію розвитку музею. На її основі департамент культури Москви прийме рішення про призначення нового керівництва Державного музею Булгакова.

Вибір Віктора Кравченка. Людина, яка домоглася суду над СРСР

Ілько Борщак. На вістрі радянської спецпропаганди у Франції

Ілько Борщак був потрібен більшовицькому режимові лише тоді, коли він чітко вписувався в схему діяльності радянської спецпропаганди за кордоном. Коли ж чекісти зрозуміли, що він грає подвійну роль, його спробували скомпрометувати в емігрантських колах саме як більшовицького агента. Жодні минулі заслуги перед радянською владою до уваги не бралися. Так чинили з усіма. Ставилися як до відпрацьованого матеріалу, з яким можна робити будь-що.

Рена Марутян: "Метою геноцидальних практик росії є стирання української національної ідентичності"

Інтерв’ю з доктором наук з державного управління, професоркою кафедри глобальної та національної безпеки КНУ ім. Т. Г. Шевченка Реною Марутян у Музеї "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

"Пєрацький. Кар'єрна драбина". Уривок з книги про вбивство міністра Пєрацького

Вбивство міністра внутрішніх справ Броніслава Пєрацького стало одним із найгучніших замахів міжвоєнної Польщі. А для українських націоналістів — символом чи не найбільшої потуги, що її сягнула революційна організація в 1930-х роках. Міністр Пєрацький був одним із творців польської незалежності, а його життєпис подібний до біографій українських ровесників. Усе змінилося після листопада 1918-го: Пєрацький розбудовував польську державу, а його українські однолітки — підпілля, що боролося з Польщею та мріяло про власну державність. Пєрацький став одним із найвпливовіших польських посадовців і загинув на піку кар'єри від рук українця — представника молодого покоління, що було значно радикальніше за своїх попередників.