2011 рік може стати найбезпечнішим за всю історію цивільної авіації

Динаміка нещасних випадків з літаками за останні 11 місяців свідчить про те, що 2011 рік може стати найбезпечнішим в історії сучасної цивільної авіації.

Про це повідомляє агенція Bloomberg із посиланням на дані Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA).

У січні-листопаді 2011 року число авіапригод з літаками західного виробництва було на 52% нижче середнього значення за п'ять попередніх років.

Середня кількість авіаційних НП у світі (вимірюється числом утрачених реактивних літаків західного виробництва на 1 млн польотів) склала 0,34 і була мінімальною з часів Другої світової війни, від якої IATA веде відлік історії сучасної авіації, заявив представник організації у Вашингтоні Перрі Флінт.

Таким чином, одна надзвичайна подія припадала на майже 3 млн польотів.

Попередній рекорд був установлений в 2010 році: тоді середня кількість НП становила 0,61 (одна катастрофа на 1,6 млн польотів). 10 років тому частка пригод дорівнювала 1,05 або одному нещасному випадку на 952 тисяч польотів.

Як загинув польський Ту-154. Стенограма російських диспетчерів

"Йдеться про довгострокову тенденцію, - зазначив Флінт, - 2011 рік не є аномальним".

За даними асоціації, Африка залишається найнебезпечнішим континентом світу з точки зору авіаперельотів. За 11 місяців 2011 року в Африці зареєстровано 3,93 серйозних нещасних випадків на кожен мільйон польотів.

На другому місці за небезпекою стоїть Латинська Америка - 1,43 події на мільйон польотів. У Північній Америці катастрофи траплялися не частіше, ніж раз в 10 млн польотів, а в Європі цього року взагалі не зареєстровано випадків, що відповідають критеріям IATA.

Оскільки IATA враховує НП тільки з літаками західного виробництва, частина катастроф на території Європи не реєструється організацією. Скажімо, не була враховано аварію Як-42 з хокейною командою "Локомотив" на борту, який розбився 7 вересня під Ярославлем.

Торішня катастрофа борту №1 уряду Польщі, в якій загинуло 96 людей на чолі з президентом Лєхом Качинським, теж не була врахована ІАТА, оскільки до 2010 року польоти офіційних польських делегацій обслуговувалися літаками Ту-154.

Платоніда Хоткевич. «Щоб нічого не надрукувала про чоловіка»

В архівних фондах Служби зовнішньої розвідки України знайдено тоненьку справу на Платоніду Хоткевич – дружину визначного українського діяча Гната Хоткевича, який був репресований сталінським режимом і розстріляний 8 жовтня 1938 року за "участь у контрреволюційній діяльності і шпигунство на користь Німеччини". Дружину ж органи СМЕРШ вистежили після Другої світової війни у Празі і заарештували, "щоб нічого не надрукувала про чоловіка".

"Моя війна". Уривок із книги Валерія Залужного

"Моя війна" — це особиста розповідь генерала Валерія Залужного про шлях від хлопчака до Головнокомандувача Збройних Сил України, а водночас це історія країни, яка прямує до війни: спершу примарної, у можливість якої ніхто не вірив, а згодом великої, ґлобальної, повномасштабної.

Волинь’43: Що замовчує польська історіографія?

Документи польської конспірації, зокрема Делегатури уряду на Край і командування Армії Крайової, свідчать про те, що ситуація на цих теренах у роки Другої світової війни була дуже неоднозначною, а інспіраторами процесу "очищення" Волині від її польського населення виступали не лише українські націоналісти різних відламів, але й совєти, німці та кримінальні елементи.

Клим Семенюк мав з Василем Стусом одного слідчого та Медведчука за адвоката, але не були особисто знайомі

Ми боремось за нашу незалежність сьогодні, оскільки попередні покоління боролися за неї та зрештою її здобули. Із загальної кількості репресованих українців багато абсолютно невинних людей, які навіть і не думали про вільну Україну. Про ту, яку думав Клим Семенюк. Саме завдяки йому і таким, як він, ми маємо за що боротися зараз.