Спецпроект

У храмі Гроба Господнього зійшов Благодатний вогонь

Благодатний вогонь, який вважається одним із чудес православного і вірменського християнства, зійшов сьогодні в храмі Гроба Господнього в Єрусалимі.

Про це повідомляє УНІАН.

Вогонь зайнявся у кувуклії - каплиці всередині храму, над кам`яним ложем, на якому покоїлося у Велику суботу поховане тіло Христа.

Вважається, що Благодатний вогонь з'являється у відповідь на молитви патріарха Єрусалимського і тисяч паломників, присутніх цього дня в храмі Гроба Господнього і на прилеглих до нього вулицях.

За традицією, всі свічки і світильники в храмі були згашені завчасно. Патріарх Єрусалимський Теофіл перебував у кувуклії без будь-яких підручних засобів для отримання вогню. 

Як Сагайдачний і патріарх Єрусалимський врятували українське православ'я

Після того, як сходження вогню відбулося, патріарх Теофіл вийшов із кувуклії і передав Благодатний вогонь віруючим, які перебували у храмі.

Винесення з храму Гробу Господнього благодатного вогню у християн східного обряду символізує вихід із гробу Світла Істинного (грецькою "благодатний вогонь" і звучить як "агіо фос" - "святе світло") - тобто Воскресіння Христове.

Існують як апологетичні, так і скептичні погляди християнських богословів на чудо сходження Благодатного Вогню.

Нестор-літописець Голодомору

"Дуплинат Герасим зарезал своего собаку и съел". "Пасха, раньше было веселились люди качели гармони игры все возможные а сегодня везде уныние и голод". "17/IV-33 На сегодняшний день хоронить 11 душ умерших из голода". "12/V умерла Черная Параска актевистка кандидат партии, как людей продавали за невыполнение хлебо-заготовки, так она вечером на радощах в школе танцювала, а теперь издохла из голоду как собака".

"Не допустити витоку за кордон відомостей про голод в Україні"

У 1980-х роках органи кдб урср пильно відстежували діяльність представників української діаспори, спрямовану на привернення уваги світової громадськості до Голодомору в Україні 1932–1933 років, і намагалися всіляко перешкоджати цьому. У циркулярах і вказівках з Києва до обласних управлінь кдб ішлося про те, які необхідно вжити агентурно-оперативні заходи "для протидії ворожим акціям закордонних наццентрів".

"Нас не подолати!". Полтавський вимір Помаранчевих подій: до 20-ої річниці Другого Майдану

Цьогоріч відзначаємо 20-річчя Другого Майдану або "Помаранчевої революції". Це акції за збереження незалежності і проти масових фальсифікацій президентських виборів 2004 року на користь путінського ставленика Януковича. Під помаранчевими стягами гуртувалися ті, хто не хотів сповзання України у болото "совка" і російських впливів. Помаранчеві протести стартували 21 листопада 2004 року і тривали до 28 грудня 2004 року. За даними соціологів, понад 6,6 млн громадян взяли участь у Помаранчевій революції.

Що сказав Мотика? – відповідь професора Богдана Гудя на тему Волинської трагедії

26 жовтня в етері Українського радіо прозвучало інтерв'ю журналістки Світлани Мялик з відомим польським істориком, головним фахівцем із проблем Волині'43 професором Ґжеґожем Мотикою. Позаяк один із фрагментів цієї майже годинної розмови стосується моєї скромної особи, що гірше – містить низку інсинуацій і неправдивої інформації, прокоментую його для, насамперед, українських слухачів/читачів.