АНОНС: У Львові відбудеться виставка "Крим: у діалозі століть"

З нагоди 10-ї річниці окупації Криму у Львові відбудеться відкриття виставки "Крим: у діалозі століть".

Про це інформує Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького.

З нагоди 10-ї річниці окупації Криму й другої річниці героїчного опору Українського народу повномасштабній агресії росії 10 лютого о 14:00 год. у виставкових залах відділу "Палац Лозинського" відбудеться відкриття виставки "Крим: у діалозі століть".  Це спільний проєкт Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького, Меджлісу кримськотатарського народу та Громадської організації "Кримський інститут стратегічних досліджень".

Пленерні етюди із серії "Кримські сонети" Яна Ціонглінського, триптих "Гробниця ханів у Бахчисараї" Влодзімєжа Наленча, твори подружжя Романа та Марґіт Сельських, написані у Криму, зі збірки Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького доповнено сучасними роботами живопису і кераміки, виконаними у рамках культурно-мистецького проєкту "ZINCIR/ЛАНЦЮГ ‒ ЛАНКИ ПАМ'ЯТІ" за підтримки Українського культурного фонду, що реконструюють побут кримських татар початку ХХ ст.

Жанрові роботи художника Дмитра Доценка відтворюють епізоди мирного життя кримських татар одного із "маалє" (кримськотатарською ‒ район міста) на своїй Батьківщині, в ареалі глибинної й досі досконало не пізнаної культури корінного народу України. Живописні твори поєднані з репліками кримськотатарського керамічного посуду XVIII ‒ XX ст., виконаними заслуженим майстром народної творчості України Рустемом Скибіним.

В одній з експозиційних зал виставки за посередництвом відео відтворено "Весільний обряд кримських татар".

Після офіційної частини відкриття виставки о 15:00 год. відбудеться авторська екскурсія Рустема Скибіна, а о 16:00 год. - презентація кількох відеороликів із серії "12 міфів про Крим" проєкту "ZINCIR/ЛАНЦЮГ ‒ ЛАНКИ ПАМ'ЯТІ" та зустріч з їх авторами.

Виставка триватиме до 10 березня 2024 року.

 

Ілько Борщак. На вістрі радянської спецпропаганди у Франції

Ілько Борщак був потрібен більшовицькому режимові лише тоді, коли він чітко вписувався в схему діяльності радянської спецпропаганди за кордоном. Коли ж чекісти зрозуміли, що він грає подвійну роль, його спробували скомпрометувати в емігрантських колах саме як більшовицького агента. Жодні минулі заслуги перед радянською владою до уваги не бралися. Так чинили з усіма. Ставилися як до відпрацьованого матеріалу, з яким можна робити будь-що.

Рена Марутян: "Метою геноцидальних практик росії є стирання української національної ідентичності"

Інтерв’ю з доктором політичних наук, професоркою кафедри глобальної та національної безпеки КНУ ім. Т. Г. Шевченка Реною Марутян у Музеї "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

"Пєрацький. Кар'єрна драбина". Уривок з книги про вбивство міністра Пєрацького

Вбивство міністра внутрішніх справ Броніслава Пєрацького стало одним із найгучніших замахів міжвоєнної Польщі. А для українських націоналістів — символом чи не найбільшої потуги, що її сягнула революційна організація в 1930-х роках. Міністр Пєрацький був одним із творців польської незалежності, а його життєпис подібний до біографій українських ровесників. Усе змінилося після листопада 1918-го: Пєрацький розбудовував польську державу, а його українські однолітки — підпілля, що боролося з Польщею та мріяло про власну державність. Пєрацький став одним із найвпливовіших польських посадовців і загинув на піку кар'єри від рук українця — представника молодого покоління, що було значно радикальніше за своїх попередників.

Як я став депутатом…

Потім, коли ми вже аналізували в Народній Раді результати виборів, з’ясувалося, що я був єдиним зі Сходу і Півдня України, хто виграв сільський округ. Усі інші демократи в цій частині країни перемагали в містах. Наприкінці осені 1989 року я навіть не думав балотуватися. А за три місяці — несподівано для суперників, друзів і самого себе — виграв вибори.