На Рівненщині виявили оригінали гравюр Ніла Хасевича

У сільській хаті в селі Розваж на Рівненщині виявили оригінали гравюр художника Ніла Хасевича

Про це повідомляє Суспільне.

 

Історик і мистецтвознавець Микола Бендюк придбав у селі Розваж Острозького району на РІвненщині стару хату. Прибираючи на горищі знайшов стару сумку, а у ній - дереворити роботи Ніла Хасевича.

"Саша заліз наверх і кличе мене: йди, подивися. Я вилажу, дивлюся — там в кутку він з-під полови дістав віхоть соломи, а в ньому була така невелика сумочка, де лежала ціла пачка оригінальних гравюр, які датуються 1949 роком", — пригадав Микола Бендюк.

Історики вияснив, що наприкінці 1940-х рр. власником цього будинку був боєць Української повстанської армії Степан Домащук, який помер у 1990-х рр. Відтоді хата неодноразово змінювала своїх власників. 

Знайдені дереворити, зі слів Миколи Бендюка, нині на реставрації, щоб відновити пошкоджені грибком втрати. Потому він планує передати їх українським музеям.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.