Будівлю Одеського облархіву хочуть передати єврейській громаді

Одеська обласна рада ухвалила рішення передати будівлю, що нині є частиною головного корпусу Державного архіву Одеської області, єврейській релігійній організації.

Про це інформує сайт Одеського облархіву.

Ідеться про будівлю колишньої Бродської синагоги (1863-1870-ті рр.), яку планують передати Одеській іудейській релігійній громаді "Хабад-Шомрей Шабос" на її клопотання.

Підставою рішення є указ президента України 2002 року "Про невідкладні заходи щодо остаточного подолання негативних наслідків тоталітарної політики колишнього Союзу РСР стосовно релігії та відновлення порушених прав церков і релігійних організацій" та висновок постійної комісії Одеської обласної ради з питань управління майном спільної власності територіальних громад області.

 Будівля, в якій розміщується Державний архів Одеської області

Наразі в цьому корпусі ДАОО зберігається понад півмільйона справ із документами Національного архівного фонду України.

На заміну влада області пропонує архіву переїхати в с. Олександрівка Комінтернівського району Одеської області.

Таке рішення викликало протести працівників архіву.

У їхній заяві йдеться про те, що вони підтримують "прагнення іудейської громади міста Одеси про повернення будівлі колишньої Бродської синагоги", однак рішення обласної ради "не враховує нагальні потреби і проблеми Державного архіву Одеської області".

Архівісти закликають внести на розгляд сесії Одеської обласної ради питання про надання Державному архіву Одеської області нового приміщення, "що відповідає міжнародним стандартам архівної справи і має знаходитися не за межами міста Одеси… а в зоні адміністративних та культурно-освітніх закладів, з якими Державний архів Одеської області перебуває у постійному зв’язку…".

Своє звернення вони спрямували до голови Одеської обласної ради А. Урбанського, голови Одеської ОДА М. Саакашвілі та голови Державної архівної служби України Т. Баранової.

Остаточне рішення про передачу будівлі розглядатиметься на сесії Одеської облради 19 лютого.

Як відомо, вже багато років будівля Держархіву Одеської області перебуває в аварійному стані.

І. Б. 

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.