Спецпроект

Музей контрабанди отримав у подарунок пилки

Одеський музей контрабанди поповнився новими експонатами. Дві пилки, які використовувалися для видобування каменю-черепашнику в катакомбах, передав музейникам одеський письменник і драматург Сергій Стебліненко.

Про це пише odessa.ua.

Пилки належали дідові дарувальника, загиблому у роки Великої Вітчизняної війни, - Івану Тимофійовичу Тюпі.

Сергій Стебліненко передав дар Одеському музею контрабанди після того, як дізнався, що його дуже давній друг займається цим музеєм: "Я зрозумів, що ці пилки повинні побачити люди. Не тому, що це просто пили. Саме такими пилками і була побудована Одеса. Вони дійсно не змінилися з часів абсолютно давніх. Змінювалася заточка самих пилок, а пили залишалися такими ж".

Одеський музей контрабанди відкрили 27 червня. У невеликому підвалі на Катерининській зібрані сотні унікальних предметів, конфіскованих митниками в різні часи, починаючи від заснування Одеси і закінчуючи сьогоднішнім днем. Заборонену продукцію зібрав і вивчив підприємець Олександр Отдєльнов.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.