Спецпроект

"Живий" музей відправився по забутій залізничній гілці у Львові

Друге життя історичній залізниці повернули львів'яни - у місті запрацював маршрут, який обслуговує раритетний паровоз серії Л 3535 з двома пасажирськими вагонами.

Про це пише ukrinform.ua.

"Подорож по історичній залізниці здійснили львів'яни. Тут по забутій гілці за маршрутом Залізничний вокзал - Підзамче - парк "Знесіння" - Підзамче відправився раритетний паровоз серії Л 3535 з двома пасажирськими вагонами", - розповіла начальник відділу культури львівської міськради Ірина Подоляк.

За її словами, за останні 50 років у Європі набув широкого розвитку громадський рух за збереження та подальшу експлуатацію малозавантажених, а також так званих відмираючих залізничних гілок з використанням відреставрованих технічних засобів, що мають історичну цінність. Особливо це стосується регіонів з великим туристично-рекреаційним потенціалом. До того ж, організація регулярних поїздок з використанням старих залізничних шляхів та технічних засобів-раритетів дає можливість отримати категорію об'єктів технічної спадщини - з включенням їх в міжнародні туристичні реєстри та залученням коштів Євросоюзу для подальшого розвитку малих залізниць.

Маршрут представили в рамках міжнародного семінару "Можливості впровадження концепції "Живого музею технічної спадщини" на малозавантажених залізничних гілках".

"Ніколи не казав": "Вперед, хлопці!", завжди: "За мною!"". Пам'яті Сергія Короля

Крайній бій командир "Махно" провів 24 лютого 2023 року. Впродовж ночі ворог вів постійний артилерійський обстріл, а близько 7 години ранку розпочав піхотний штурм з трьох сторін. Командуючи підрозділом та беручи безпосередню участь у стрілецькому бою, Сергій Король не допустив захоплення позицій переважаючими силами противника. Під час бою, який тривав майже шість годин, командир "Махно" загинув.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.