Спецпроект

У Кирилівській церкві з'явилася екскурсія про її реставраторів

В музеї "Кирилівська церква" (Київ) запроваджується нова екскурсія, присвячена творчості художників-реставраторів XIX століття, які брали участь у реставрації Кирилівського храму.

Про це повідомляє завідувач відділу музею "Кирилівська церква" (входить до Національного заповідника "Софія Київська") Ольга Корольова.

За її словами, що останні 50 років музей відвідували переважно поціновувачі художника Михайла Врубеля, який розмальовував храм XII сторіччя під час його реставрації у XIX сторіччі. Переважно ці екскурсанти приїздили з-за меж України.

"Цікаво, що прийшовши подивитися на живопис Врубеля, ці туристи відкривали для себе унікальний пам’ятник давньоруської архітектури", - зазначає музейник.

За словами Корольової, зараз інтерес до храму-музею з’явився у киян. Тому до трьох оглядових екскурсій та тематичної екскурсії співробітники музею додали ще одну, присвячену творчості решти художників, які брали участь у реставрації - ідеться про митців Київської школи Миколи Мурашка й Івана Їжакевича.

Дивіться також: "Художники Павлівської лікарні. СЛАЙДИ"

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.