Спецпроект

Музей Метрополітен купив ескіз Жака Луї Давида за безцінь

Музей Метрополітен придбав на аукціоні виконаний автором ескіз Смерті Сократа Жака Луї Давида за 840 доларів.

Про це пише korrespondent.net.

До продажу вважалося, що малюнок був написаний на основі картини.

Виконана за допомогою туші та сірої акварелі замальовка була куплена агентом музею в аукціонному домі Swann Galleries на торгах роботами старих майстрів 29 січня. В каталозі продажів ескіз розміром 24,5 на 38,2 сантиметра був описаний як виконаний в стилі французької школи на початку XIX століття.

 

Експерти Метрополітену порівняли малюнок з оригінальним полотном, написаним у 1782-му, яке також знаходиться в колекції музею з 1931 року, і прийшли до висновку, що він був виконаний Давидом до написання картини.

Так, на ескізі учень Сократа Критон тримає перед собою книгу і лише озирається в бік вчителя. В основній роботі художник прийняв рішення написати Критона, який поклав руку Сократові на стегно.

Композиційні малюнки Давида представляють для музеїв значну художню цінність. У 2006 році Метрополітен купив ескіз картини "Ліктори приносять Бруту тіла його синів", яка раніше була придбана на паризькому аукціоні за 510 тисяч євро.

Основоположник французького неокласицизму Жак Луї Давид був активним учасником Великої французької революції і депутатом Національного конвенту. Серед його відомих робіт - Смерть Марата і Клятва Гораціїв.

 

Теми

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.