Спецпроект

Філія Лувру відкрилась в шахтарському містечку

Знаменитий паризький Лувр відкрив філію в колишньому шахтарському містечку Ланс на півночі Франції, сподіваючись таким чином принести високе мистецтво в регіон, відомий швидше своїми пролетарськими вподобаннями.

Про це пише md-eksperiment.org.

Новий арт-центр в Лансі, в який вкладено 150 млн. євро, відтепер стане місцем притулку для рухомої ​​колекції з 205 творів з Лувру, а також - тимчасових виставок.

Анрі де Луаретт, президент філії Лувра в Лансі каже: "Ми пропонуємо новий погляд на шедеври, відмінний від звичного. Фактично це - нове крило Лувру: з фінансових причин його неможливо відкрити в паризькому палаці. Тож ми відкрили його в Лансі".

Звичайно, як завжди, є свої плюси і мінуси. Якщо в Лансі радіють, то в Парижі - вельми журяться тим, що тепер треба сідати на потяг, щоб побачити картини, які раніше були на відстані витягнутої руки. Як би там не було, в Лансі очікують сімсот тисяч відвідувачів вже протягом першого року.

Переміщення шедеврів з найбільшого у світі музею на північ країни зроблено з метою децентралізації культурного життя у Франції і для того, щоб дати поштовх для пожвавлення культурного життя в традиційно "відсталих" з цієї точки зору регіонах.

Перші 205 творів знаходиться тут у хронологічному порядку. Слід зазначити, діапазон - досить широкий: від моменту зародження писемності до промислової революції.

Це - перший регіональний філіал Лувру. Відкриття наступного заплановано на 2014 рік: в Абу-Дабі.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.