Спецпроект

В Естонії знайшли викрадача музейної банки з фекаліями

В Естонії розкрили скандальну крадіжку, вчинену восени 2012 року. Тоді з Тартуського художнього музею був викрадений фрагмент інсталяції Яана Тоомика - скляна банка з фекаліями.

Про це пише ТСН.ua.

Як стало відомо, злочин скоїв Яссь Казелаан - член Естонської об'єднання скульпторів, який закінчив раніше магістратуру Естонської художньої академії.

Викрадач був оштрафований на 64 євро. При цьому не уточнюється, чи був у нього вилучений вкрадений фрагмент інсталяції.

За словами самого Казелаана, він "хотів не прославитися, а викликати дискусію".

Оригінальна інсталяція Яана Тоомика з фекаліями була створена в 1992 році. Як повідомлялося, вона представляла собою виставлені по колу банки з випорожненнями автора, на яких були таблички з описом його раціону.

У 2012 році ця інсталяція була відтворена для виставки під назвою "Е? Фу! Бс! Буе! Вау! Класика сучасного естонського мистецтва", що відкрилася в Тартуському художньому музеї (оригінальний твір до того часу у автора не зберігся). Через деякий час після відкриття виставки стало відомо, що Тартуський художній музей вирішив придбати у Тоомика права на цей твір. Як пояснила директор музею Рєет Марк, йдеться про право на відтворення інсталяції. За її словами, постійно зберігати у себе банки з випорожненнями музей не збирається. Заплатити музей вирішив "за ідею", а також таблички з меню, використані автором. Робота Яана Тоомика була оцінена в дві тисячі євро.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.