Спецпроект

Американський музей повернув Туреччині мозаїку II століття

Музей мистецтв в Далласі добровільно повернув Туреччині мозаїку II століття із зображенням Орфея, що грає на лірі в оточенні диких тварин. Музей з'ясував, що мозаїка була вкрадена, після того, як відправив запит турецькій владі.

Про це пишуть "Ореанда-новости".

Музей викупив мозаїку "Орфей приручає диких тварин" в 1990-му за 85 тис. доларів на аукціоні Christies. У 2012 році в музей прийшов новий директор Максвел Андерсон і попросив співробітників скласти список артефактів, провенанс яких не був відомий до кінця.

У цей перелік і потрапила стародавня мозаїка, яку, як виявилося, давно шукають в Туреччині. У відповідь на запит турки надали фотографії з місця розкопок на території стародавнього міста Едесса, звідки і була вкрадена мозаїка. Імовірно, вона прикрашала підлогу римського будинку.

Музей Далласа і турецька влада оголосили про початок співпраці, яка дозволить американцям надалі влаштовувати масштабні виставки з об'єктами з турецьких музеїв.

Останні кілька років Туреччина веде досить агресивну політику щодо зарубіжних музеїв, в колекціях яких знаходяться конфісковані і вивезені нелегально артефакти. Турецька влада відмовляються видавати їм експонати для виставок, а також погрожує заборонити працювати іноземним археологам.

Так, у 2011 році Берлінський Пергамський музей передав туркам давню скульптуру Сфінкса після того, як Анкара пригрозила не пустити до Туреччини німецьких археологів.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.