Спецпроект

Музей Історії польських євреїв створив базу юдаїки

Центральна база юдаїки - це Інтернет-база даних, яка надає доступ до інформації про пам'ятки і документах. Раніше ці матеріали перебували в різних колекціях Польщі та світу.

Про це повідомляє JuwishNews.

Музей Історії польських євреїв створив Центральну базу юдаїки, який містить: фоліант XVIII в. князя Кароля Радзивілла про призначення рабина, вивіску дантиста з Варшавського гетто, довоєнні талони на мацу, ханукальні лампи, устілка для черевиків, виготовлена ​​з фрагмента Тори.

Клезмерська гітара з випаленої на ній зіркою Давида і краватка Владислава Шпільмана, фоліанти XVI в., Програму концертів Cafe-BarZachętaв 1940 року і багато іншого.

 

Відвідувачі Інтернет-бази юдаїки зможуть ознайомитися з творами мистецтва з надзвичайно багатої колекції Єврейського історичного інституту: Мауріціо Готтліба, Вільгельма Вахтеля і Самуїла Гіршенберга, а також знаменитою Берлінської колекції.

Тепер користувачі Інтернету зможуть прочитати описи та побачити фотографії більше 3 тисяч об'єктів з колекції Музею Історії польських євреїв і Єврейського історичного інституту ім. Еммануїла Рінгельблюма, співробітники якого виступили партнерами у створенні цього унікального проекту.

Це ніде раніше не експоновані пам'ятні предмети, що мають величезне історичне та сентиментальне значення - свідоцтво про тисячолітню історію життя євреїв на польських землях.

Співробітники музею будуть раді співпраці з іншими установами та музеями, які містять предмети юдаїки в своїх колекціях. Наразі йдуть переговори з Генеральною дирекцією держархівів, Археологічним музеєм, а також з Історико-археологічним музеєм у місті Островець Свентокшиски.

Навесні 2013 року в базі з'являться перші об'єкти з іноземних колекцій.

23 жовтня поточного року Музей Історії польських євреїв підписав договір про співпрацю з Єврейським науковим інститутом YIVO, заснованим у 1925 році у Вільнюсі, з 1940 року Інститут розташовується в Нью-Йорку. У його архіві знаходиться 24 млн. одиниць, в т.ч. манускрипти, документи, фотографії, звукозапису, твори мистецтва, плакати та інші артефакти.

Більше 70 років колекція YIVO не була доступна європейцям, тепер, завдяки договору між Музеєм Історії польських євреїв і YIVO. Проект фінансується на кошти Міністерства культури і національної спадщини Польщі.

 

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.