Будівництво і перші станції київського метро. ФОТО
26 травня 2013
Фотохроніка розвитку столичного метро.
Світлини з книги Костя Козлова "Київський метрополітен" для ІП люб'язно надало видавництво "ВАРТО"
ТАКОЖ:
Повінь у Києві 1970 року. Як це було. ФОТО
Київському трамваю - 120 років. Історія бізнесу. ФОТО
"Золоті ворота" - найбільш "історична" станція київського метро. ФОТО
1983: "Клуб путешественников", присвячений Києву. ВІДЕО
Київ під час війни і зараз. Порівняльні ФОТО
Лютий 1957 року. Місце, де через три роки з'явиться наземний павільйон станції "Хрещатик" на однойменній вулиці
Травень 1960 року. Спорудження вестибюлю станції "Арсенальна"
Травень 1960 року. Початок будівництва станції "Дніпро". Видно бетонні опори підірваного радянськими військами при відступі 1941 року мосту Євгенії Бош (колишнього Миколаївського ланцюгового, першого капітального мосту через Дніпро (1853 рік). Під час будівництва станції "Дніпро" і мосту метро ці бетонні опори були підірвані, їх рештки видно улітку, коли річка міліє
Липень 1960 року. Оздоблювальні роботи на підземному вестибюлі станції "Хрещатик"
1960-ті. Надземний вестибюль станції "Університет" з боку Ботанічного саду. Цікаво, що сталося з цим чудовим кафе на станційній терасі?
Машиніст Іван Виноградов, котрий провів перший потяг 22 жовтня 1960 року
1960-ті, інтер'єр вестибюлю станції "Дніпро", перші турнікети. Перша черга метро складалася з п'яти станцій - від "Дніпра" до "Вокзальної" (написано на вказівнику, "Ленінської"-"Театральної" ще нема)
Листопад 1963 року. Перший секретар ЦК КПУ Петро Шелест перерізає стрічку перед пуском двох нових станцій - "Політехнічний інститут" і "Завод "Більшовик" ("Шулявська")
11 серпня 1964 року. Наземний вестибюль станції "Завод "Більшовик". Позаду видно споруду видавництва ЦК КПУ "Радянська Україна" - нинішнє державне видавництво "Преса України". Трамваю тут давно вже нема, а всі підходи до станції густо заставлені кіосками
Будівництво мосту Метро - продовження першої лінії на Лівий берег. Видно, що станція "Дніпро" при цьому працює
Червень 1968 - будівництво станції "Комсомольська" ("Чернігівська"), кінцевої до 1979 року
Грудень 1972 року. Чилійський президент соціаліст Сальвадор Альєнде (праворуч в окулярах) біля вхідного вестибюлю нинішнього метро "Чернігівська". Менше ніж через рік, у вересні 1973-го, Альєнде буде убитий внаслідок військового перевороту генерала Піночета
1971 рік. Завершальні роботи на ділянці "Завод Більшовик" - "Святошин"
1974 рік. Будівництво другої черги метро відкритим способом, нинішня вулиця Сагайдачного, ділянка "Контрактова площа"-"Поштова площа". У процесі будівництва з Сагайдачного тимчасово перенесли на сусідню Братську трамвайні рейки, вони досі там лежать
1974 рік, будівництво метро на Поштовій площі. У грудні 1976-го було відкрито першу ділянку другої лінії - від Майдану до Контрактової
Липень 1978 року. Будівництво дамби через озеро Опечень на ділянці "Петрівка" - "Оболонь". Вдалині видно промзону Петрівки і горби Старого міста й Татарки
Липень 1978 року, будівництво станції "Проспект Корнійчука" (нинішня "Оболонь"). Вид на північ, в сторону "Мінської". А доки метро не збудоване, перші мікрорайони нового масиву Оболонь обслуговує трамвай №11 (на фото), який часто ходить з Подолу. Метро прийшло сюди у грудні 1980-го
Липень 1987 року, будівництво куполу горішнього павільйону станції "Театральна"
Червень 1990 року, будівництво Південного мосту і третьої, "зеленої" лінії метро. Наразі збудовано тільки пілон, ванти ще не встановлені і не натягнуті
Січень 2009 року, естакада четвертої лінії метро на Трухановому острові в сторону лівого берега. Там, де видно колони - майбутня станція "Труханів острів"