Спецпроект

Львівський музей історії релігії збирає кошти на реставрацію експонатів

Музейники підготували мистецький проект «Re-візія».

Про це пише galinfo.com.ua.

Проект складається з двох частин: презентації настінного календаря на 2014 рік, підготовленого на основі фотографій  невідреставрованих фондових предметів, та відкриття виставки самих музейних експонатів. Ідея проекту – показати відвідувачам речі, які потребують реставрації, залучити найширше коло меценатів та благодійників, кошти яких підуть на відновлення фондових предметів.

Серед представлених речей – "Требник", виданий у Львові 1682 року; невелика дерев’яна (різьблена) композиція  "Свята Родина" і Чаша (карбований метал) часів XVIIIст., інші історичні та  культурні цінності.

Автор фотографій  - Ігор Садовий – до кожного експонату підійшов по-своєму, розміщуючи його відповідно до теми, середовища, настрою. Він змістив увагу глядача від зображуваного на знімку експонату до зображення в цілому. Так12-сантиметрова дерев’яна скульптурка "Христос скорботний" зафіксована  на фоні засніженого Львова, стола (елемент літургійного одягу католицького і лютеранського клірика, аналог єпитрахилі у православній церкві) розвішена на сповідальниці, "Свята Родина" на фоні культової споруди.

 Автор проекту - головний зберігач ЛМІР Світлана Тимків. Проект "Re-візія" стартує у п’ятницю, 27 грудня, о 15 годині. Перед глядачами постануть 15 невідреставрованих експонатів, а поряд - світлини Ігоря Садового. Крім презентації виставки, автори представлять календар на 2014 рік. 

Теми

"Ніколи не казав": "Вперед, хлопці!", завжди: "За мною!"". Пам'яті Сергія Короля

Крайній бій командир "Махно" провів 24 лютого 2023 року. Впродовж ночі ворог вів постійний артилерійський обстріл, а близько 7 години ранку розпочав піхотний штурм з трьох сторін. Командуючи підрозділом та беручи безпосередню участь у стрілецькому бою, Сергій Король не допустив захоплення позицій переважаючими силами противника. Під час бою, який тривав майже шість годин, командир "Махно" загинув.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.