Спецпроект

Мінський музей ляльок перетворився на музей-трансформер

Музей ляльок при Білоруському державному театрі ляльок перетворився на музей-трансформер. Побачити оновлений варіант першого в своєму роді іграшкового комплексу можна буде вже 12 січня.

Про це пише "Белорусское телеграфное агентство".

 

Нові щити, плакати та освітлення - переоснащення музею відбулося вперше за 18-річну історію його існування. Звичним варіантом з шафами та посадженими в них ляльками сучасників не здивуєш. А ось трансформація простору в різних площинах - нове навіть для досвідченого глядача.

Ексклюзивною вважається і нова гратчаста підвісна стеля. "Вона дуже зручна у роботі, до неї кріпляться ляльки. Конструкція дозволяє кардинально міняти планування. Тобто з кожною виставкою буде створюватися відчуття, що потрапляєш в інший музей", - каже головний художник театру Валерій Рачковський.

Відвідувачі зможуть оцінити не тільки модернізований образ музею. Глядачам приготували ще один подарунок - оновлену експозицію. У виставковій залі представлені реставровані ляльки кращих вистав, знакових для історії театрального мистецтва країни. "Симон-музика", "Дід і журавель", "Цар Ірод", всього в експозиції налічується близько 100 експонатів з 25 вистав. "Ми не думали, що з'явиться такий великий обсяг роботи. Ляльки треба було переодягати, перефарбовувати, ремонтувати. Це все робили наші бутафорські цехи", - сказав директор театру Євген Клімаков.

Дерев'яні ляльки, герої з пап'є-маше, маріонетки - ляльки на виставці відрізняються і за матеріалом, і за розміром. Наприклад, найлегший експонат важить 300 г, а найважчий - 50 кг. Такою лялькою управляли кілька людей одночасно. Серед новинок - макет спектаклю "Майстер і Маргарита".

За традицією до початку сезону музей завжди готує нові виставки, але завдяки нинішнім технічним можливостям знайомства з театральними скарбами будуть проходити частіше. "Зараз ми плануємо проводити оновлення експозиції раз на півроку. У нас в запасниках дуже багато ляльок. Є чим дивувати", - зазначив Євген Клімаков.

Музей ляльок - не єдиний в Білорусі. В обласних лялькових театрах починають проводитися подібні експозиції.

 

Вибір Віктора Кравченка. Людина, яка домоглася суду над СРСР

Ілько Борщак. На вістрі радянської спецпропаганди у Франції

Ілько Борщак був потрібен більшовицькому режимові лише тоді, коли він чітко вписувався в схему діяльності радянської спецпропаганди за кордоном. Коли ж чекісти зрозуміли, що він грає подвійну роль, його спробували скомпрометувати в емігрантських колах саме як більшовицького агента. Жодні минулі заслуги перед радянською владою до уваги не бралися. Так чинили з усіма. Ставилися як до відпрацьованого матеріалу, з яким можна робити будь-що.

Рена Марутян: "Метою геноцидальних практик росії є стирання української національної ідентичності"

Інтерв’ю з доктором наук з державного управління, професоркою кафедри глобальної та національної безпеки КНУ ім. Т. Г. Шевченка Реною Марутян у Музеї "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

"Пєрацький. Кар'єрна драбина". Уривок з книги про вбивство міністра Пєрацького

Вбивство міністра внутрішніх справ Броніслава Пєрацького стало одним із найгучніших замахів міжвоєнної Польщі. А для українських націоналістів — символом чи не найбільшої потуги, що її сягнула революційна організація в 1930-х роках. Міністр Пєрацький був одним із творців польської незалежності, а його життєпис подібний до біографій українських ровесників. Усе змінилося після листопада 1918-го: Пєрацький розбудовував польську державу, а його українські однолітки — підпілля, що боролося з Польщею та мріяло про власну державність. Пєрацький став одним із найвпливовіших польських посадовців і загинув на піку кар'єри від рук українця — представника молодого покоління, що було значно радикальніше за своїх попередників.