На Закарпатті презентували мультимедійне "Королевське Євангеліє"

Мультимедійне видання "Королевського Євангелія" представили в Закарпатському краєзнавчому музеї імені Тиводара Легоцького.

Про це повідомили у Фейсбуці Закарпастької ОВА.

Книга має 30 сторінок — це зображення відсканованих аркушів оригінального Євангелія. Видання мобільне і може працювати без світла.

"У нас є понад 12 тисяч стародруків, найцікавіші — "Королевське Євангеліє" та "Мукачівський Псалтир". Оскільки оригінал ми не можемо виставляти для широкого загалу, то прийняли рішення, що це буде така інтерактивна книга, яку кожен зможе побачити, перегорнути сторінку та побачити, як вона виглядає ззовні й всередині", — розповіла Суспільному директорка музею Ольга Шумовська.

На виготовлення мультимедійного видання витратили 140 тисяч гривень із фонду музею. Мультимедійне видання "Королевського Євангелія" відвідувачі музею зможуть побачити в каплиці Ужгородського замку.

"Королевське Євангеліє" — рукопис 1401 року, написаний на 176 аркушах, прикрашений мініатюрами, заставками та ініціалами. Рукопис переписаний у храмі Михаїла замку Нялаб (сучасне Королево), звідси і його назва. Дослідники вважають Євангеліє найдавнішою рукописною книгою Закарпаття, створеною на папері. Воно є цінним джерелом історії, визначною пам'яткою української мови, книжкового рукописного мистецтва та українського письменства.

 

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.