АНОНС: у Полтаві проведуть Краєзнавчий артвікенд

2 вересня Полтавський краєзнавчий музей імені Василя Кричевського запрошує на Краєзнавчий артвікенд

Краєзнавчий артвікенд присвячено 120-річчю Українського модерну — стилю, який означив період відродження української культури. Його спадщиною є видатні твори архітектури, монументально-декоративного мистецтва, графіки, живопису, кераміки, ткацтва.

Саме в Полтаві 1903 року Василь Кричевський представив проєкт будівлі земства, з якого й розпочався цей стиль. Незабаром відбулося й відкриття пам'ятника Івану Котляревському, де зібрався весь цвіт української інтелігенції.

120 років потому, Україна бореться за свою Незалежність і територіальну цілісність під знаком Тризуба, створеного на основі ще одного видатного твору Українського модерну — герба УНР авторства Василя Кричевського. Нині ми знову шукаємо актуальні й ефектні форми для репрезентації власної культури. Досвід творців Українського модерну і тут стає в нагоді.

Фестиваль відбудеться 2 вересня у дворику Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського з 12:00 до 20:00.

На відвідувачів чекатимуть цікава лекційна програма та виставки. О 12:30 відбудеться лекція видавця Олександра Савчука "Василь Кричевський: шкіци незалежності". О 14:10 запланована лекція літературознавиці Ярини Цимбал "Василь Кричевський у колі літературної богеми".

 

Ілько Борщак. На вістрі радянської спецпропаганди у Франції

Ілько Борщак був потрібен більшовицькому режимові лише тоді, коли він чітко вписувався в схему діяльності радянської спецпропаганди за кордоном. Коли ж чекісти зрозуміли, що він грає подвійну роль, його спробували скомпрометувати в емігрантських колах саме як більшовицького агента. Жодні минулі заслуги перед радянською владою до уваги не бралися. Так чинили з усіма. Ставилися як до відпрацьованого матеріалу, з яким можна робити будь-що.

Рена Марутян: "Метою геноцидальних практик росії є стирання української національної ідентичності"

Інтерв’ю з доктором політичних наук, професоркою кафедри глобальної та національної безпеки КНУ ім. Т. Г. Шевченка Реною Марутян у Музеї "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

"Пєрацький. Кар'єрна драбина". Уривок з книги про вбивство міністра Пєрацького

Вбивство міністра внутрішніх справ Броніслава Пєрацького стало одним із найгучніших замахів міжвоєнної Польщі. А для українських націоналістів — символом чи не найбільшої потуги, що її сягнула революційна організація в 1930-х роках. Міністр Пєрацький був одним із творців польської незалежності, а його життєпис подібний до біографій українських ровесників. Усе змінилося після листопада 1918-го: Пєрацький розбудовував польську державу, а його українські однолітки — підпілля, що боролося з Польщею та мріяло про власну державність. Пєрацький став одним із найвпливовіших польських посадовців і загинув на піку кар'єри від рук українця — представника молодого покоління, що було значно радикальніше за своїх попередників.

Як я став депутатом…

Потім, коли ми вже аналізували в Народній Раді результати виборів, з’ясувалося, що я був єдиним зі Сходу і Півдня України, хто виграв сільський округ. Усі інші демократи в цій частині країни перемагали в містах. Наприкінці осені 1989 року я навіть не думав балотуватися. А за три місяці — несподівано для суперників, друзів і самого себе — виграв вибори.