в Олешках руйнування може загрожувати будинку-музею Поліни Райко

Будинок-музей Поліни Райко в місті Олешки, що на Херсонщині, може опинитися під загрозою руйнування внаслідок підриву Каховської ГЕС.

Про це Суспільне Культура зазначив у коментарі Семен Храмцов, художник та представник Херсонського обласного благодійного фонду ім. Поліни Райко.

"Якщо вода підійде, то існує велика ймовірність, що будинок не витримає — він розташовується близько до води на вулиці Нижня", — сказав Семен Храмцов.

У Міністерстві культури та інформаційної політики сказали Суспільне Культура, що поки для культурних установ немає рекомендацій через руйнування Каховської ГЕС та можливе підтоплення міст та сіл.

Поліна Райко є ар брют художницею з Херсонщини. Вона все життя жила та працювала у рідному місті. Про неї пишуть, що вона витрачала останні гроші на творчі матеріали. Райко відома тим, що повністю розписала свій будинок олійними фарбами. Серед її сюжетів — родинні історії та фотографії, біблійні сюжети та фантастичні звірі. Відтак цю роботу неможливо вивезти та евакуювати. Сам будинок став витвором мистецтва і має цінність для локального та всеукраїнського контексту.

Щоб зберегти будинок та надати йому музейного значення, художник В'ячеслав Машницький у вересні 2008 року створив Херсонський обласний благодійний фонд ім. Поліни Райко. Під час окупації Херсона В'ячеслав Машницький пропав безвісти.

 

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.