На Волині знайшли частину іконостасу XVII століття, який наказав ліквідувати Паша "Мерседес"

На Волині знайшли частину історичного іконостасу-вівтаря з храму Адама Киселя у Низкиничах, який було ліквідовано за часів незалежності Пашою "Мерседесом"

Про знахідку повідомив волинський краєзнавець та релігієзнавець Юрій Велінець.

На початку чи в середині XVII століття бароковий іконостас перебував у Низкиницькому монастирі (нині це Володимирський район), побудованому Адамом Кисілем у 1643 році.

"Упродовж десятка років на шафі Свято-Покровської церкви села Кропивщина перебувала ікона "Таємної вечері" - елемент Низкиницького іконостасу XVІІІ століття. В храм вона потрапила у 1997 році через брак церковного начиння у новозбудованій церкві згаданого вище села. Вона представляє собою одну з найяскравіших декорованих частин Низкиницького іконостасу", - зазначив Юрій Велінець.

Іконостас XVII століття доручив розібрати й спалити тодішній очільник монастиря, а нині - намісник Києво-Печерської лаври, митрополит УПЦ МП отець Павло (Петро Лебідь),  відомий, як Паша "Мерседес".

Варто зазначити, що релігійна громада села Кропивщина дбайливо ставилися до ікони. Обережно знявши зі стін храму її було замотаною в рушники та покривало, що оберігало ікону від запилення та художніх втрат.

Після проведення зборів релігійної громади висловили пропозицію передати ікону до Нововолинського історичного музею.

 

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.