Українці провели прибирання могил воїнів УНР у Любліні

У польському Любліні українці провели прибирання могил воїнів армії Української Народної Республіки на православному кладовищі по вулиці Липовій

Про це у Фейсбуці повідомило польське Українське товариство, за ініціативою якого прибирання могили воїнів УНР відбувається щороку наприкінці жовтня.

 

Цього року зібралося більше людей ніж в минулому, оскільки крім місцевих українців і польських друзів, для цього, щоб прибирати могили борців за волю України прибули також особи, які нещодавно приїхали до Любліна.

"Спільними зусиллями швидко поприбирали могили українських солдатів, вмили пам'ятник, зібрали листя. Так виконали наш моральний обов'язок подбати про могили борців за волю України з-перед понад 100 років, це актуально зокрема зараз, коли знову йде боротьба за волю України, за виживання українського народу…", – розповіли в товаристві.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.