У Рівному започаткували проєкт з оцифрування музейних колекцій

У Рівненському обласному краєзнавчому музеї розпочали масштабне оцифрування своїх колекцій

Про це повідомляє Укрінформ.

 

"Отримали грант Українського культурного фонду "Створення апаратно-програмного комплексу для обліку музейних предметів у електронній формі", який дозволив нам активніше застосовувати цифрові технології, зокрема, оцифрувати деякі із майже 140 тисяч музейних предметів різних колекцій.

До речі, серед них - Почаївське "Євангеліє або благовістя богодухновенних євангелістів" 1780 року, яке вважається найбільшим українським стародруком. Його висота понад пів метра, ширина – 34, а товщина – 9 см", - розповів директор музею Олександр Булига.

За словами музейника, відтепер цю та інші особливо цінні та оригінальні пам'ятки книгодрукарства можна "погортати" на сайті музею, де розмістили оцифровані давні видання.

"Стародруки, які оцифровуємо - з 1574 до 1830 років, переважно релігійного змісту: "Біблії", "Євангелія", "Октоїхи", "Анфологіони", "Служебники", "Тріоді". Всього ж колекція стародруків музею нараховує майже 200 книг. Серед них є просто унікальні видання з друкарень Острога, Дермані, Києва, Почаєва, Львова, Новгород-Сіверського", - додає завідувачка сектору впровадження цифрових технологій музею Ольга Морозова.

Нині у музейній оцифрованій колекції можна побачити перше друковане в Україні видання "Євангелія", Острозьку Біблію 1581 року - перший повний переклад Старого і Нового Заповітів, "Октоїх" 1604 року, надрукований у Дерманському монастирі.

Зараз рівненські музейники беруть участь у грантових проєктах для отримання необхідного обладнання. Так, вже укладено угоду з Museum Berlin-Karlshorst про допомогу в оцифруванні музейної колекції та облікової документації.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.