У визволеному від росіян Тростянці виявлено пошкоджений радянський пам'ятник

Російські окупанти залишили після себе серйозно пошкоджений пам'ятник радянської доби

У місті Тростянці на Сумщині на одній із площ з 1983 року стояв пам'ятник "визволителям міста" у вигляді танку Т-34 на постаменті. Сама площа носила назву "імені 40-ї армії" - мався на увазі підрозділ радянської армії.

Радянський танк та ідеологічна назва площі мали промаркувати Тростянець як російський простір.

4 березня 2022 року місто окупували російські війська. За час окупації радянський ідеологійний пам'ятник зазнав серйозних ушкоджень. Площа та навколишні будівлі також знищені.

 

Президент-невдаха. Яка з нього користь?

Президент-невдаха найкраще гострить лезо сокири демократії. Президент-невдаха – це тест на дурнєопірність суспільства, а також – краш-тест для держави. Виявляється, невдахи страшенно корисні для народовладдя.

Коли оголосили останній відбій. Уривок із книжки "Демобілізовані" Алана Олпорта

Демобілізація – це окрема битва, якої у жодному разі не можна програти. Які зміни переживало суспільство Великої Британії після Другої світової війни? Як демобілізовані адаптовувались до мирного життя? Про важку дорогу від війни до миру йдеться у книжці британського історика Алана Олпорта "Демобілізовані: повернення додому після Другої світової війни", яка у січні побачить світ у видавництві "Локальна історія".

Биківня: таємне місце масових поховань жертв сталінського терору

Історія Биківнянських могил — це історія місця масових поховань жертв сталінського терору, яке було приховане від суспільства протягом багатьох років. Биківня — це місце-символ, де були поховані голоси, яких змусили замовкнути. Це не просто могили, це багато людей, кожен із яких міг змінити щось у світі.

Ярослава Музика: зберігачка творів бойчукістів

Підсвідомо відчуваючи небезпеку для заарештованої дружини Ярослави, чоловік Максим Музика сховав твори Михайла Бойчука та його послідовників, що зберігалися вдома, замурувавши роботи між дверима їхньої квартири і суміжнього помешкання сестри. Повернувшись, художниця продовжувала переховувати спадщину Михайла Бойчука, прекрасно розуміючи ступінь ризику.