Росіяни-загарбники зруйнували Художній музей в Маріуполі

21 березня близько 9 ранку сталося пряме влучання авіабомби в Художній музей імені Архипа Куїнджі в Маріуполі. Музей вщент зруйновано

Про це повідомив голова Національної спілки художників України Костянтин Чернявський.

Музей розташовувався у будинку 1902 року у стилі північний модерн. Його власником був Василь Гіацинтов. За комуністичної влади будинок відібрали у його власників.

У 2010 році та відкрили Художній музей імені Архипа Куїнджі. 

Архип Іванович Куїнджі – унікальний пейзажист другої половини XIX – початку ХХ століття, уродженець села Карасівка, що зараз є частиною міста Маріуполь.

У музеї були експозиції про життя і творчість Архипа Івановича Куїнджі: світлини, документи, листи, предмети меблів того часу. У музеї знаходиться купіль з церкви Різдва Пресвятої Богородиці, в якій хрестили майбутнього художника. 

Художня колекція музею містила понад дві тисячі експонатів. 

 

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.