Ректора Острозької академії XVI століття визнали святим

Синод Вселенського Патріархату зарахував до лику святих Константинопольського патріарха Кирила Лукаріса

11 січня 2022 року відбувся Синод Вселенського патріархату, на якому розглянули питання про вторгнення РПЦ на канонічну територію Александрійського патріархату та канонізацію кількох осіб.

До лику святих зараховано Кирила Лукаріса. Впродовж 1594–1600 рр. із перервами він був ректором Острозької академії та викладав грецьку мову. Також він був Александрійським (1602-1621 рр.) і Константинопольським (1621-1638 рр.) патріархом, учасником православного Берестейського собору 1596 р., після 1596 р. – одним із трьох екзархів Київської Митрополії.

 
Теми

Президент-невдаха. Яка з нього користь?

Президент-невдаха найкраще гострить лезо сокири демократії. Президент-невдаха – це тест на дурнєопірність суспільства, а також – краш-тест для держави. Виявляється, невдахи страшенно корисні для народовладдя.

Коли оголосили останній відбій. Уривок із книжки "Демобілізовані" Алана Олпорта

Демобілізація – це окрема битва, якої у жодному разі не можна програти. Які зміни переживало суспільство Великої Британії після Другої світової війни? Як демобілізовані адаптовувались до мирного життя? Про важку дорогу від війни до миру йдеться у книжці британського історика Алана Олпорта "Демобілізовані: повернення додому після Другої світової війни", яка у січні побачить світ у видавництві "Локальна історія".

Биківня: таємне місце масових поховань жертв сталінського терору

Історія Биківнянських могил — це історія місця масових поховань жертв сталінського терору, яке було приховане від суспільства протягом багатьох років. Биківня — це місце-символ, де були поховані голоси, яких змусили замовкнути. Це не просто могили, це багато людей, кожен із яких міг змінити щось у світі.

Ярослава Музика: зберігачка творів бойчукістів

Підсвідомо відчуваючи небезпеку для заарештованої дружини Ярослави, чоловік Максим Музика сховав твори Михайла Бойчука та його послідовників, що зберігалися вдома, замурувавши роботи між дверима їхньої квартири і суміжнього помешкання сестри. Повернувшись, художниця продовжувала переховувати спадщину Михайла Бойчука, прекрасно розуміючи ступінь ризику.