Галериста Євгена Березницького звинуватили у привласненні картини Ади Рибачук

Фонд збереження культурної спадщини художників Ади Рибачук та Володимира Мельниченка стверджує, що картину "Закохані" вкрадено з майстерні Національної спілки художників України і нещодавно виявлено у галереї Людмили Березницької за підписом іншої людини. Євген Березницький назвав ці звинувачення наклепом

Фонд збереження культурної спадщини художників Ади Рибачук та Володимира Мельниченка повідомив про те, що картину Рибачук "Закохані" було вкрадено з майстерні Національної спілки художників України (НСХУ) минулого року і нещодавно виявлено у галереї Людмили Березницької за підписом іншої людини.

 

Робота була створена у селищі Кара на Крайній Півночі СРСР у 1959 році. Розмір полотна — 4 на 2,5 метра. Потім картина потрапила до Києва, де тривалий час зберігалася у майстерні НСХУ. Востаннє Володимир Мельниченко бачив її у серпні 2020-го.

За словами голови фонду Ксенії Кравцової, вони навмисно не зчиняли галасу через зникнення полотна, оскільки не сумнівалися, що завдяки своїм значним розмірам воно рано чи пізно десь буде помічено. "Ми були впевнені — робота знайдеться. І ось вона знайшлася. У галереї Людмили Березницької. Нові власники стверджували, що це робота… Віктора Зарецького. Ба більше, на картині з'явився підпис Зарецького, саме в тому місці, де 60 років стояло ім'я Ади Рибачук", — розповіли у фонді.

Фонд звернувся до Євгена Березницького з проханням повернути полотно Володимиру Мельниченку, проте за місяць погодити це питання так і не вдалося. Як стверджують у фонді, Березницький говорив, що робота належить іншій людині, а також пропонував компенсувати її вартість. У фонді відмовилися від будь-яких торгів за картину.

Євген Березницький назвав пост фонду АРВМ маніпулятивним. Він зазначив, що його родина не є власником полотна і воно не входить до її колекції. "Робота справді була на виставці, але після її закінчення була повернута власнику. Жодних формальних звернень щодо цієї роботи ми не отримували. Претензії, озвучені у пості фонду, є наклепом. Їм буде надана юридична оцінка та відповідна реакція", — сказав Березницький Bird in Flight.

Фонд запевняє — у них достатньо доказів, що авторкою "Закоханих" є саме Ада Рибачук: це статті з газет того часу, коли було створено роботу, із її фрагментами, ескізи полотна в архіві Володимира Мельниченка та його особисті спогади. "Наше завдання — щоб ця картина у колективній пам'яті мала авторство Рибачук, а не підроблене і щоб люди про неї знали й говорили. Звичайно, нам дуже хотілося б, щоб робота повернулася, але ми не збираємося боротися за матеріальні цінності та воювати з Березницькими", — сказала Ксенія Кравцова Bird in Flight.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.