АНОНС: Як читати архіви радянських спецслужб? Майстер-клас від ЦДВР

Центр досліджень визвольного руху проведе майстер-клас «‎Як читати архіви радянських спецслужб? На прикладі архівів Внутрішніх військ НКВД»‎.

Про це "Історичній правді" повідомили у ЦДВР.

 

На прикладі викладених у відкритий доступ документів з архіву Внутрішніх військ НКВД спікери пояснять, як читати та аналізувати історичні архівні джерела. Зокрема, відвідувачі дізнаються:

  • що необхідно враховувати, читаючи звіти радянських спецслужб?
  • як перевірити достовірність інформації?
  • де шукати підтвердження або спростування?
  • чому важливо навчитися критично ставитися до документів репресивних органів?


Спікери майстер-класу: 

  • Іван Патриляк, історик, декан Історичного факультету КНУ ім. Тараса Шевченка та експерт проєкту Центру досліджень визвольного руху "‎"‎Робимо минуле доступним: цифрове повернення вивезених архівів про боротьбу СРСР із визвольним рухом";
  • Надія Суха, комунікаційниця проєкту Центру досліджень визвольного руху "‎Робимо минуле доступним: цифрове повернення вивезених архівів про боротьбу СРСР із визвольним рухом".


Час: 28 вересня, вівторок, 13:00


Місце:
у Червоному корпусі Київського національного університету імені Тараса Шевченка.


Вхід вільний. Реєстрація для відвідувачів заходу здійснюється за посиланням.


Реєстрація для представників медіа.


Контакт: +38 (093) 800 64 23. Контактна особа Надія.


Захід організовано в межах проєкту "Робимо минуле доступним: цифрове повернення вивезених архівів про боротьбу СРСР із визвольним рухом", який реалізує Центр досліджень визвольного руху за підтримки Українського культурного фонду.


Нагадуємо, що до Дня незалежності Центр досліджень визвольного руху розпочав оприлюднення в онлайн-доступі документів з архіву Внутрішніх військ НКВД. Йдеться про документальні свідчення боротьби зазначеної структури з ОУН та УПА на теренах Заходу України у 1944-1945 роках. До кінця жовтня на сайті Електронного архіву українського визвольного руху з'явиться близько 3,5 тисяч документів.

Наприкінці 1980-их років архів Внутрішніх військ НКВД було вивезено з України. Проте в середині 1990-их українські дослідники знайшли його слід у Москві. За ініціативи історика та  дослідника українського визвольного руху Анатолія Кентія були зроблені копії документів у вигляді мікрофільмів. У такому вигляді їх вдалося повернути до України. Оцифровані копії плівок дослідники наразі викладають у відкритий доступ.


Електронний архів (
avr.org.ua) — сервіс відкритого онлайн доступу до повнотекстових копій архівних матеріалів. Втілюється Центром досліджень визвольного руху за підтримки партнерів. Тут у вільному доступі та у високій якості публікуються документи про український визвольних рух, матеріали з архівів КҐБ та інші тематичні колекції, присвячені історії ХХ століття. Зараз на сайті вже майже 29 тисяч оцифрованих архівних документів, доступних для завантаження.


Український культурний фонд — державна установа, створена у 2017 році, на підставі відповідного Закону України, з метою сприяння розвитку національної культури та мистецтва в державі, забезпечення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і суспільства, широкого доступу громадян до національного культурного надбання, підтримки культурного розмаїття та інтеграції української культури у світовий культурний простір. Діяльність фонду, згідно чинного законодавства, спрямовується та координується Міністерством культури України. Підтримка проектів Українським культурним фондом здійснюється на конкурсних засадах.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.