Спецпроект

У заповіднику «Бабин Яр» знищено інсталяцію шофара

На території Заповідника «Бабин Яр» знищено інсталяцію шофара (єврейського ритуального музичного інструменту), котрий був частиною меморіальної кампанії «СВІДОК», розробленої Українським кризовим медіа-центром до 75-х роковин трагедії у Бабиному Яру на замовлення Всесвітнього єврейського конгресу з лаконічним побажанням: «Це має бути щось надзвичайне».

Про знищення пише Ваад – Асоціація єврейських общин України.

 
фото: нестор воля

Ця інсталяція – частина проєкта-переможця у категорії Entertainment Lions for Music, де Україна завоювала свою першу бронзу на міжнародному фестивалі реклами "Каннські Леви" у 2017-му році.

Проєкт "Свідок" – нагадування про одну з найбільших глобальних трагедій ХХ століття.

Зворушливий і проникливий спів дітей з музикою символізують вітер, що став свідком страшних подій і нагадує нині сущим: життя перемагає, а пам'ять буде жити.

 
Фото: uacrisis.org та РС

За інформацією Радіо Свобода інсталяцію вперше представили восени 2016 року, коли уряд спільно з організацією Ukrainian Jewish Encounter провів концерт у меморіальному парку "Бабин Яр", вшановуючи пам'ять невинних 34 тисяч осіб, страчених у вересні 1941-го.

Автор музичного твору "Свідок" – один із провідних українських композиторів Святослав Луньов переконаний, що робота над цим проектом назавжди змінила всіх його учасників.


Як повідомив на сторінці у ФБ блогер Нестор Воля, роботи проводяться на замовлення Національного Історико-Меморіального Заповіднику "Бабин Яр".

Виконавець робіт – Благодійна Організація "Меморіал Голокосту "Бабин Яр".

Роботи ведуться під охороною від фірми "Гепард".

Дозвіл на проведення робіт, який був представлений блогеру охоронцями, датований вереснем 2020 року.

Чи узгоджено дії по знищенню інсталяції шофара з керівництвом Всесвітнього єврейського конгресу та іншими учасниками проєкту, не відомо.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.