Спецпроект

У заповіднику «Бабин Яр» знищено інсталяцію шофара

На території Заповідника «Бабин Яр» знищено інсталяцію шофара (єврейського ритуального музичного інструменту), котрий був частиною меморіальної кампанії «СВІДОК», розробленої Українським кризовим медіа-центром до 75-х роковин трагедії у Бабиному Яру на замовлення Всесвітнього єврейського конгресу з лаконічним побажанням: «Це має бути щось надзвичайне».

Про знищення пише Ваад – Асоціація єврейських общин України.

 
фото: нестор воля

Ця інсталяція – частина проєкта-переможця у категорії Entertainment Lions for Music, де Україна завоювала свою першу бронзу на міжнародному фестивалі реклами "Каннські Леви" у 2017-му році.

Проєкт "Свідок" – нагадування про одну з найбільших глобальних трагедій ХХ століття.

Зворушливий і проникливий спів дітей з музикою символізують вітер, що став свідком страшних подій і нагадує нині сущим: життя перемагає, а пам'ять буде жити.

 
Фото: uacrisis.org та РС

За інформацією Радіо Свобода інсталяцію вперше представили восени 2016 року, коли уряд спільно з організацією Ukrainian Jewish Encounter провів концерт у меморіальному парку "Бабин Яр", вшановуючи пам'ять невинних 34 тисяч осіб, страчених у вересні 1941-го.

Автор музичного твору "Свідок" – один із провідних українських композиторів Святослав Луньов переконаний, що робота над цим проектом назавжди змінила всіх його учасників.


Як повідомив на сторінці у ФБ блогер Нестор Воля, роботи проводяться на замовлення Національного Історико-Меморіального Заповіднику "Бабин Яр".

Виконавець робіт – Благодійна Організація "Меморіал Голокосту "Бабин Яр".

Роботи ведуться під охороною від фірми "Гепард".

Дозвіл на проведення робіт, який був представлений блогеру охоронцями, датований вереснем 2020 року.

Чи узгоджено дії по знищенню інсталяції шофара з керівництвом Всесвітнього єврейського конгресу та іншими учасниками проєкту, не відомо.

Вечір п'ятниці. Останні години перед Чорнобилем

«Я маю кілька питань, багато питань», — пролунав схвильований голос Трегуба. «Це не телефонна розмова. Без мене не починайте», — коротко відповів Дятлов. Ще через деякий час наче нізвідки зателефонував начальник Дятлова, сам Микола Фомін — він також наказав Трегубу не починати без Дятлова. Зміна нарешті була готова приступити до зупинки реактора. Ураховуючи, що це випробування мало зайняти трохи менше ніж дві години, Трегуб розраховував завершити все до кінця своєї зміни, тобто до півночі 25 квітня. Вони мали поквапитися. Та де ж був Дятлов?

"Я аж ніяк не українофіл". Фрагмент із книжки "Розділена династія" Фабіана Бауманна

Несподіваний погляд на націоналізм: не як історичну неминучість, а як усвідомлений політичний вибір, — пропонує у книжці "Розділена династія" швейцарський історик Фабіан Бауманн. Він досліджує долю київської родини Шульгиних, яка менш ніж за пів століття розділилася на дві протилежні національні гілки: російську та українську. Революція 1917 року остаточно розмежувала Шульгиних: один із них загинув у бою під Крутами, захищаючи Українську Народну Республіку, а другий — воював проти неї.

Найбільша мрія у житті

– Володю, а яка у Вас найбільша мрія в житті? – Жанно, – кажу, – я хочу, щоб Україна була незалежною! Вона подивилася на мене, як на психічнохворого. Звісно, вона знала, що в університеті десь є якісь «божевільні націоналісти», але на філфаці, а не на мехматі.

Антон Лягуша: «Зараз в Україні формується демократична пам’ять»

Інтерв’ю з Антоном Лягушею, кандидатом історичних наук, деканом факультету магістерських соціальних та гуманітарних студій Київської школи економіки (KSE) для Музею «Голоси Мирних» Фонду Ріната Ахметова.