АНОНС: Онлайн-семінар «Норильське повстання. Made by Ukrainians»

Центр досліджень визвольного руху продовжує серію наукових онлайн-семінарів. Цього тижня про український рух опору в радянських концтаборах

На прикладі трьох найбільших повстань — Норильськ, Воркута та Кенгір — історики розповідатимуть про роль українців у боротьбі з ГУЛАГом.

Перший семінар "Норильське повстання. Made by Ukrainians" відбудеться у четвер, 9 липня, з 11:00 до 12:30

Доповідачка: Леся Бондарук — історикиня, к.іст. н., дослідниця українського руху опору в радянських концтаборах, діяльності ОУН і УПА на Волині.

Лінк для підключення у Зумі: https://zoom.us/j/95508177980

Розклад наступних семінарів:

16 липня — "Воркутинське повстання в ГУЛАГу"

23 липня — "Кенгірське повстання. Криза тоталітаризму"

 

Президент-невдаха. Яка з нього користь?

Президент-невдаха найкраще гострить лезо сокири демократії. Президент-невдаха – це тест на дурнєопірність суспільства, а також – краш-тест для держави. Виявляється, невдахи страшенно корисні для народовладдя.

Коли оголосили останній відбій. Уривок із книжки "Демобілізовані" Алана Олпорта

Демобілізація – це окрема битва, якої у жодному разі не можна програти. Які зміни переживало суспільство Великої Британії після Другої світової війни? Як демобілізовані адаптовувались до мирного життя? Про важку дорогу від війни до миру йдеться у книжці британського історика Алана Олпорта "Демобілізовані: повернення додому після Другої світової війни", яка у січні побачить світ у видавництві "Локальна історія".

Биківня: таємне місце масових поховань жертв сталінського терору

Історія Биківнянських могил — це історія місця масових поховань жертв сталінського терору, яке було приховане від суспільства протягом багатьох років. Биківня — це місце-символ, де були поховані голоси, яких змусили замовкнути. Це не просто могили, це багато людей, кожен із яких міг змінити щось у світі.

Ярослава Музика: зберігачка творів бойчукістів

Підсвідомо відчуваючи небезпеку для заарештованої дружини Ярослави, чоловік Максим Музика сховав твори Михайла Бойчука та його послідовників, що зберігалися вдома, замурувавши роботи між дверима їхньої квартири і суміжнього помешкання сестри. Повернувшись, художниця продовжувала переховувати спадщину Михайла Бойчука, прекрасно розуміючи ступінь ризику.