У Франції за 6 млн євро продали ікону чеського майстра XIV століття

На аукціоні у Франції нью-йоркський Метрополітен-музей за 6,2 мільйона євро придбав унікальний витвір мистецтва XIV століття – «Мадонну з немовлям на троні», атрибутована як твір Майстра Вишебродського вівтаря.

Про це повідомляє Радіо Свобода.

 

Ця ікона вперше була виставлена на торги. Майстер Вишебродського вівтаря – ключова фігура Північного Відродження. Безперечними вважаються лише дев'ять вівтарних образів (до 1350 р.) з цистерціанського монастиря у Вишеброді (Південна Чехія). Тільки чотири з них визнані безпосередньо творами Майстра, а не його учнів.

Вишебродський цистерціанський монастир, Південна Чехія
Вишебродський цистерціанський монастир, Південна Чехія

Експертизу проводили куратор празької Національної галереї Ольга Пуйманова і фахівець з готичного живопису Чеського інституту історії мистецтв у Празі Ян Кліпа.

Аукціонний дім Cortot & Associés вів трансляцію аукціону онлайн, але з міркувань безпеки пропозиції приймали тільки безпосередньо від присутніх або по телефону.

Щоб отримати придбаний шедевр музею Метрополітен ще потрібен експортний сертифікат. За французькими законами, Франція може перекупити проданий з молотка шедевр, якщо заплатить за нього встановлену на аукціоні ціну.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.