АНОНС: У НМІУ розкажуть про обставини виникнення українського козацтва

Чи справді українське козацтво було унікальним явищем? Як трактували походження козацтва козацькі інтелектуали XVII-XVIII ст. та їх сучасники, і що із цього приводу відомо з сучасних наукових даних? Як до складу козацтва потрапляли представники різних верств тогочасного українського суспільства?

Про обставини формування українського козацтва в контексті геополітичної ситуації Східної Європи XV-XVI ст. розповість науковий співробітник НМІУ, дослідник економічної історії ранньомодерної України Анатолій Баранник у лекції "Життя на "великому кордоні": становлення та розвиток українського козацтва".

 

Субота, 4 серпня, 16.00.

Місце: Національний музей історії України (Київ, вул. Володимирська, 2).

Додаткова інформація за телефоном (044) 278-48-64.

Вхід до музею на лекцію - 30 грн.

Президент-невдаха. Яка з нього користь?

Президент-невдаха найкраще гострить лезо сокири демократії. Президент-невдаха – це тест на дурнєопірність суспільства, а також – краш-тест для держави. Виявляється, невдахи страшенно корисні для народовладдя.

Коли оголосили останній відбій. Уривок із книжки "Демобілізовані" Алана Олпорта

Демобілізація – це окрема битва, якої у жодному разі не можна програти. Які зміни переживало суспільство Великої Британії після Другої світової війни? Як демобілізовані адаптовувались до мирного життя? Про важку дорогу від війни до миру йдеться у книжці британського історика Алана Олпорта "Демобілізовані: повернення додому після Другої світової війни", яка у січні побачить світ у видавництві "Локальна історія".

Биківня: таємне місце масових поховань жертв сталінського терору

Історія Биківнянських могил — це історія місця масових поховань жертв сталінського терору, яке було приховане від суспільства протягом багатьох років. Биківня — це місце-символ, де були поховані голоси, яких змусили замовкнути. Це не просто могили, це багато людей, кожен із яких міг змінити щось у світі.

Ярослава Музика: зберігачка творів бойчукістів

Підсвідомо відчуваючи небезпеку для заарештованої дружини Ярослави, чоловік Максим Музика сховав твори Михайла Бойчука та його послідовників, що зберігалися вдома, замурувавши роботи між дверима їхньої квартири і суміжнього помешкання сестри. Повернувшись, художниця продовжувала переховувати спадщину Михайла Бойчука, прекрасно розуміючи ступінь ризику.