Шукали літак, а знайшли два затонулі судна ХІХ ст.

Під час невдалих пошуків зниклого над океаном малайзійського літака рейсу MH370 дослідники виявили два торгових судна, що затонули у ХІХ ст.

Про це повідомляє ВВС. Україна.

Так виглядає судно, яке пролежало на дні океану більше 150 років. Фото: AUSTRALIAN TRANSPORT SAFETY BUREAU 

Їх знайшли за 2,3 км на захід від Австралії. За оцінками експертів, які вивчали корабельні записи щодо катастроф у цій місцевості, знахідкою виявилися британські судна, які перевозили вугілля.

Знахідка

Одне зі знайдених суден виявилося залізним барком – великим вітрильним кораблем з кількома щоглами.

Доктор Росс Андерсон, який курує напрямок морської археології у Західноавстралійському музеї, припускає, що цей барк може бути одним з трьох відомих суден: "Вест Рідж" (затонуло у 1883 р.), "Коорінга" (затонуло у 1894 р.) чи "Лейк Онтаріо" (затонуло у 1897 р.).

 А на цьому зображенні видно залізний металевий резервуар для води з дерев'яного судна. Фото: AUSTRALIAN TRANSPORT SAFETY BUREAU 

Дослідники вважають, що, скоріше за все, мова йде саме про "Вест Рідж", яке зникло під час подорожі з Англії до Індії разом з усіма 28 членами екіпажу. Ці рештки судна лежать на глибині близько 4 км.

Інше судно, яке лежить на дні за 36 км від попереднього, має дерев'яний корпус. За оцінкою доктора Андерсона, це може бути "В.Гордон", яке прямувало з Шотландії до Австралії у 1877 році, або ж "Магдала", що затонула у 1882 році на шляху з Вельсу до Індонезії.

Точно ідентифікувати обидві знахідки неможливо через брак хронік.

"За всіма ознаками, ці кораблі затонули в результаті катастрофи, наприклад, вибуху, що часто траплялися на транспортниках, які перевозили вугілля", - пояснює вчений.

Пошуковці наткнулися на рештки суден, коли оглядали сонарами дно Індійського океану у 2015 році – коли шукали зниклий пасажирський літак Малайзійських авіаліній.

Авіалайнер, на якому перебували 239 людини і який летів з Куала-Лумпіра до Пекіна, у підсумку так і не знайшли.

Наразі триває інша пошукова місія щодо рейсу MH370, яку проводить приватна фірма з США. Вона вже добігає свого кінця, однак жодних слідів літака так і не виявила.

Нагадуємо, що недавно археологи знайшли місто ймовірно біблійного царя.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.