УП відкриває лекторій про українську культуру 1910-30 років

7 листопада 2015 року у вільному просторі #MediaHub стартує перший комплексний лекторій про українську культуру 10-30 років ХХ століття UPLectorium: "Розстріляне відродження".

Організатори лекторію - "Українська правда" і MediaHub.

UPLectorium: Розстріляне відродження:

- це 10 лекцій від найкращих науковців та найвідоміших культурних діячів;
- це перша спроба спровокувати широку інтелектуальну дискусію про один з найбільш блискучих періодів української культури;
- це можливість вивести українську культуру з наукових кабінетів до широко загалу;
- це створення постійно діючого майданчика для обміну думками і пошуку виходу зкультурної резервації;
- це повернення в культурний обіг імен і творчості десятків блискучих митців, пам’ять про яких систематично знищувалась;
- це розвінчання міфів і кліше про "меншовартість" і "вторинність" української культури;• це спроба залатати "білі плями" і дати культурі шанс повноцінно розвиватись;
- це гуртування амбітних, інтелектуальних і дієвих людей навколо справді важливої мети.

РОЗКЛАД ЛЕКЦІЙ

Перший семестр:

7.11.15
Юрій ВИННИЧУК, письменник, дослідник — Амури і батяри: масова культура Галичини.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
14.11.15
Віра АГЕЄВА, Києво-Могилянська академія — Олімп на п'ятьох: київські неокласики.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
21.11.15
Іван КОЗЛЕНКО, директор Центру Довженка — Люди і апарати: становлення українського кіно.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
5.12.15
Роман РОМАНЮК, поет, журналіст — Дорогою до МАРСу: письменники "Ланки"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
12.12.15
Юрій АНДРУХОВИЧ, письменник, науковець — По той бік міста і світу: Антонич і Львів
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Другий семестр:

23.01.16
Оксана ЗАБУЖКО, письменниця, науковець — Трагедії загірної комуни: ВАПЛІТЕ.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
30.01.16
Володимир МОРЕНЕЦЬ, Києво-Могилянська академія — Золоті гомони і трактори: модернізм і Тичина.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
13.02.16
Неллі КОРНІЄНКО, директор Центру Леся Курбаса — Репетиція майбутнього: театральні візії Курбаса і Куліша.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
20.02.16
Олена БОРИМСЬКА, Національна академія образотворчого мистецтва — Візуальне мистецтво: злам парадигми.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
27.02.16
Ярина ЦИМБАЛ, Інститут літератури НАНУ — Мертві петлі і пульс епохи: український літературний авангард.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Зібрані кошти від лекторію підуть на нові культурні проекти, у тому числі — перевидання творів митців "Розстріляного відродження", оцифрування видань початку ХХ століття, зазначають організатори.

Щоб замовити весь курс (10 лекцій по 100 грн = 1000 грн) чи окремий семестр (5 лекцій по 120 грн = 600 грн), пишіть на UPLectorium@gmail.com.

Місце проведення: #MediaHub, м. Київ, вул. Суворова, 4/6.

Початок всіх лекцій о 17:00.

Контакти: UPLectorium@gmail.com, (099) 186-9006

Придбати квитки на будь-яку лекцію можна за посиланням.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.