Спецпроект

АНОНС: літня школа для вчителів «Навчання про Голокост»

Дев’ята щорічна літня школа "Навчання про Голокост" триватиме з 1 по 9 липня 2014 р. у Кракові та Освенцимі.

Завдяки співпраці з Українським центром вивчення історії Голокосту в Києві, цього року у програмі зможуть взяти участь також вчителі з України. Заняття проводитимуться фахівцями з Польщі, Ізраїлю та США. У рамках проекту учасники відвідають у тому числі Музей Аушвіц-Біркенау в Освенцимі та фабрику Оскара Шіндлера у Кракові.

Програма спрямована на вчителів, які добре володіють польською мовою (усі заняття проводитимуться саме польською) та займаються викладанням теми Голокосту.  Участь у програмі безкоштовна (всі навчальні матеріали, проживання, харчування). Переїзд з України до Кракова буде профінансований Українським центром вивчення історії Голокосту в Києві (макс. 100 євро за особу).

Додаткова інформація:

Томаш Кобилянські, Центр досліджень Голокосту Яґеллонського університету в Кракові: tomasz.kobylanski@uj.edu.pl

Український центр вивчення історії Голокосту: uhcenter@holocaust.kiev.ua

Заявки приймаються до 26 травня 2014 р. Формуляр, заповнений польською мовою, відправляйте за адресою: szkola.letnia.rekrutacja@gmail.com Бланк можна скачати за посиланням на сайті Українського центру вивчення історії Голокосту.

Організатори літньої школи: 

Центр досліджень Голокосту Яґеллонського університету в Кракові (Польща),
Illinois Holocaust Museum and Education Center (Skokie, США)

у співпраці з:

Українським центром вивчення історії Голокосту в Києві, Інститутом європеїстики Яґеллонського університету в Кракові, Інститутом "Яд Вашем" в Єрусалимі (Ізраїль), Єврейським музеєм Галичини в Кракові, Історичним музеєм міста Краків, Міжнародним центром навчання про Аушвіц і Голокост у Державному музеї Аушвіц-Біркенау в Освенцимі (Польща), Міжнародним будинком зустрічей молоді в Освенцимі, Єврейським центром в Освенцимі

головний спонсор проекту:

Claims Conference. The Conference on Jewish Material Claims Against Germany, Inc.

Більше про Голокост читайте на спеціальній сторінці ІП "Голокост від куль"

Передвістя Голодомору. Рік 1929-й

В архівних фондах розвідки знайдено документ ГПУ УСРР, датований 1929 роком, під назвою «Про чергові завдання в роботі з активною українською контрреволюцією» і з поміткою зверху – «Зберігати нарівні з шифром». У ньому ще за три роки до початку масштабного голоду в Україні простежується, як сталінські спецслужби фіксували «невидимий сплеск антирадянської активності на селі», відродження повстанських комітетів, проникнення із-за кордону розвідників УНР в усі регіони для підбурювання селян до спротиву.

Нестор-літописець Голодомору

"Дуплинат Герасим зарезал своего собаку и съел". "Пасха, раньше было веселились люди качели гармони игры все возможные а сегодня везде уныние и голод". "17/IV-33 На сегодняшний день хоронить 11 душ умерших из голода". "12/V умерла Черная Параска актевистка кандидат партии, как людей продавали за невыполнение хлебо-заготовки, так она вечером на радощах в школе танцювала, а теперь издохла из голоду как собака".

"Нас не подолати!". Полтавський вимір Помаранчевих подій: до 20-ої річниці Другого Майдану

Цьогоріч відзначаємо 20-річчя Другого Майдану або "Помаранчевої революції". Це акції за збереження незалежності і проти масових фальсифікацій президентських виборів 2004 року на користь путінського ставленика Януковича. Під помаранчевими стягами гуртувалися ті, хто не хотів сповзання України у болото "совка" і російських впливів. Помаранчеві протести стартували 21 листопада 2004 року і тривали до 28 грудня 2004 року. За даними соціологів, понад 6,6 млн громадян взяли участь у Помаранчевій революції.

Що сказав Мотика? – відповідь професора Богдана Гудя на тему Волинської трагедії

26 жовтня в етері Українського радіо прозвучало інтерв'ю журналістки Світлани Мялик з відомим польським істориком, головним фахівцем із проблем Волині'43 професором Ґжеґожем Мотикою. Позаяк один із фрагментів цієї майже годинної розмови стосується моєї скромної особи, що гірше – містить низку інсинуацій і неправдивої інформації, прокоментую його для, насамперед, українських слухачів/читачів.