Спецпроект

У київському музеї можна подивитися Петриківський розпис

Виставку відкрито у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва на території Києво-Печерської лаври.

Про це пише newsru.ua.

В експозиції представлено найбільш яскраві роботи 4-х поколінь провідних Петриківських майстрів декоративного розпису ХХ-ХХІ століття. Серед них, зокрема, мальовки, панно, розписаний дерев’яний посуд, декоративні вази, тарелі, бандури та прядки, скрині та шкатулки, гаптовані скатертини та рушники, стилізовані предмети побуту.

Нагадаємо, що 5 грудня 2013 року на 8-й сесії Міжурядового комітету з охорони нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО, яка проходила в м.Баку (Республіка Азербайджан), було прийнято рішення про включення Петриківського розпису до списку нематеріальної культурної спадщини людства. 600 експертів з 95 країн світу взяли участь у роботі сесії Міжурядового комітету ЮНЕСКО, на якій було ухвалене це рішення.

Виставка працюватиме протягом місяця, до  20 січня 2014 року.

Теми

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.