Спецпроект

У Словаччині з'явився музей на даху. ФОТО

Пам'ятник народної архітектури виріс в житловому кварталі міста Кошице (Словаччина) просто на даху однієї з багатоповерхівок. Реальні дерев'яні будинки були перевезені з регіону Липтовської Теплички.

Про це пише bagnet.org.

Автор проекту - Томаш Джадонь. Місцеві жителі оцінили креатив позитивно: вони вважають, що будиночки допомагають зробити пейзаж більш різноманітним - адже в районі сконцентровані похмурі панельні багатоквартирні будинки.

Музей на даху

Словацьке місто Кошице є європейською культурною столицею 2013 року. Це перше місто в історії сучасної Словаччини, яке отримало цей титул. Звання присвоюється щорічно, от уже протягом 25 років - одному або двом європейським містам Європарламентом і Єврокомісією.

Звання культурної столиці - 2013 Кошице отримав ще в 2008 році, разом з французьким Марселем, обійшовши Нітру, Мартін і Прешов. Виграшним виявився запропонований проект Interface - 2013, який робить акцент на трансформації Кошице з промислового центру в постіндустріальне місто з творчим і науковим потенціалом, а також з розвиненою культурною інфраструктурою. Програма заходів в рамках проекту Кошице, як культурної столиці Європи 2013 року, розділена на п'ять основних концепцій: "Лабораторія живої культури", "Відкритий суспільний простір" , "Елементи Кошице - світло, вода і звук" , "Вперед до традиції - вперед до коренів" і "Зачаровуюче місто".

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.