Спецпроект

Англійці побудують новий музей сучасного мистецтва в Стамбулі

У Стамбулі буде побудований новий музей сучасного мистецтва Koç Contemporary, який відкриє фонд Вехбі Коча, підприємця і філантропа. Конкурс на проект будівлі музею виграло англійське архітектурне бюро Grimshaw.

Про це пише comments.ua.

У музеї буде виставлятися колекція сучасного мистецтва фонду Koç Foundation, в яку входять роботи як турецьких авторів, так і іноземних. У зібраннях фонду, зокрема, є роботи російських художників - Іллі та Емілії Кабакових, Ольги Чернишової.

Фонд почав активно працювати у сфері сучасного мистецтва в 2007 році. Як вважають засновники музею, завдання інституції - зробити доступною колекцію фонду, а також інтегрувати наявні твори в контекст світової та турецької художньої сцени.

Новий музей розташується в районі Бейоглу європейської частини Стамбула. Передбачається, що він відкриється в 2016 році і стане міською визначною пам'яткою не тільки завдяки колекції, а й своєму зовнішньому вигляду.

Grimshaw Architects було засновано в Лондоні в 1980 році архітектором Ніколасом Гримшоу, який з 2004 року очолює Королівську Академію мистецтв. Його бюро проектувало залізничний вокзал Ватерлоо у Лондоні, Національний космічний центр Великобританії в Лестері (2001). Бюро Гримшоу також відоме проектом "Едем" в графстві Корнуолл, який являє собою оранжерею з декількох геодезичних куполів. Компанія також працює над новим терміналом петербурзького аеропорту "Пулково".

Вехбі Коч (1901-1996) був одним з найбагатших жителів Туреччини. Він заснував найбільшу в країні групу компаній Koç Holding, до якої входять автовиробник, банк, виробник побутової електротехніки, готельна мережа, дистриб'ютор палива та мастил, нафтокомпанія, мережа супермаркетів і інші фірми. На початок 2013 року обіг холдингу становив 47,1 мільярда доларів. Koç Holding стала першою компанією, яка відкрила приватний музей в Туреччині - Sadberk Hanım, в якому зберігаються археологічні артефакти, текстиль і срібло.

У Стамбулі вже є кілька музеїв сучасного мистецтва. Найбільший з них - Istanbul Modern - відкрився в 2004 році.

Передвістя Голодомору. Рік 1929-й

В архівних фондах розвідки знайдено документ ГПУ УСРР, датований 1929 роком, під назвою «Про чергові завдання в роботі з активною українською контрреволюцією» і з поміткою зверху – «Зберігати нарівні з шифром». У ньому ще за три роки до початку масштабного голоду в Україні простежується, як сталінські спецслужби фіксували «невидимий сплеск антирадянської активності на селі», відродження повстанських комітетів, проникнення із-за кордону розвідників УНР в усі регіони для підбурювання селян до спротиву.

Нестор-літописець Голодомору

"Дуплинат Герасим зарезал своего собаку и съел". "Пасха, раньше было веселились люди качели гармони игры все возможные а сегодня везде уныние и голод". "17/IV-33 На сегодняшний день хоронить 11 душ умерших из голода". "12/V умерла Черная Параска актевистка кандидат партии, как людей продавали за невыполнение хлебо-заготовки, так она вечером на радощах в школе танцювала, а теперь издохла из голоду как собака".

"Нас не подолати!". Полтавський вимір Помаранчевих подій: до 20-ої річниці Другого Майдану

Цьогоріч відзначаємо 20-річчя Другого Майдану або "Помаранчевої революції". Це акції за збереження незалежності і проти масових фальсифікацій президентських виборів 2004 року на користь путінського ставленика Януковича. Під помаранчевими стягами гуртувалися ті, хто не хотів сповзання України у болото "совка" і російських впливів. Помаранчеві протести стартували 21 листопада 2004 року і тривали до 28 грудня 2004 року. За даними соціологів, понад 6,6 млн громадян взяли участь у Помаранчевій революції.

Що сказав Мотика? – відповідь професора Богдана Гудя на тему Волинської трагедії

26 жовтня в етері Українського радіо прозвучало інтерв'ю журналістки Світлани Мялик з відомим польським істориком, головним фахівцем із проблем Волині'43 професором Ґжеґожем Мотикою. Позаяк один із фрагментів цієї майже годинної розмови стосується моєї скромної особи, що гірше – містить низку інсинуацій і неправдивої інформації, прокоментую його для, насамперед, українських слухачів/читачів.