Спецпроект

Кращий музей Європи 2013 року - у Глазго

Звання "Європейський музей 2013 року" удостоєний Музей подорожей і транспорту "Ріверсайд" у шотландському Глазго.

Обгрунтуванням рішення журі Європейського музейного форуму послужило те, що в приміщенні музею створені оптимальні умови для сприйняття експонатів, зручні маршрути, а також місця відпочинку для відвідувачів, пише dw.de.

Сім тисяч квадратних метрів становить виставкова площа Музею подорожей і транспорту "Ріверсайд", урочисте відкриття нової будівлі якого відбулося 21 червня 2011 року. Експозиція відображає історію Глазго, а також історію розвитку транспортної системи цього найбільшого міста в Шотландії.

Близько трьох тисяч експонатів представлено в музейних залах. Серед них - різні моделі яхт, пароплавів, кораблів, автомобілів, трамваїв, карет, велосипедів, дитячих колясок, скейтборду, а також інсталяції, створені з використанням новітніх мультимедійних технологій. Експозиція суміщена з кафе, магазином і пабом, інтер'єри яких витримані в стилі кінця XIX - початку XX століть.

Незвичайна футуристична будівля "Ріверсайда" височить на березі річки Клайд. За формою вона нагадує айсберг. Автор інноваційного проекту - знаменита британська архітекторка іракського походження, представниця деконструктивізму, лауреат Прітцкерівської премії Заха Хадід.

Раніше звання "Європейський музей року" присуджувалося морському музею Ozeaneum в німецькому Штральзунді, Музею Гуггенхайма в іспанському Більбао, Музею Вікторії та Альберта в Лондоні.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.