Спецпроект

Викрадену "Одаліску в червоних шароварах" повернуть в музей

Картина Анрі Матісса "Одаліска в червоних шароварах", викрадена в 2002 році з Каракаського Музею сучасного мистецтва, буде повернено до Венесуели.

Про це пишуть Коментарі.

В липні минулого року полотно було вилучено у контрабандистів агентами ФБР в американському штаті Флорида.

 

"Судячи з усього, картину вже через місяць буде повернено", - сказав директор Інституту культурної спадщини Рауль Гріона. За його словами, міністерство закордонних справ Венесуели готує для передачі владі США пакету документів, що підтверджують, що "Одаліска в червоних шароварах" була вкрадена з Каракаського музею і є його власністю.

В кінці січня держдепартамент США повідомив венесуельському посольству, що суд у справі контрабандистів, які намагалися продати вкрадене полотно, завершений. Винні засуджені до тюремного ув'язнення. Зараз створюється комісія Інституту культурної спадщини, якій належить відправитися в Майамі, де картина буде передана венесуельській стороні після відповідної експертизи.

Каракаський Музей сучасного мистецтва придбав "Одаліску в червоних шароварах" в 1981 році в одній з галерей Нью-Йорка. За картину, написану Матіссом в 1921 році, музей заплатив 480 тисяч доларів. Імовірно "Одаліска" була вкрадена в 2000 році, проте спохватилися її лише за три роки, коли з'ясувалося, що замість оригіналу в музейному залі висить майстерно зроблена копія. Тривожний сигнал надійшов від венесуельського любителя мистецтва, який дізнався, що знаменита картина продається на "чорному" ринку в Майамі.

 

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.