Спецпроект

В США ВІДБУЛАСЯ ПРЕМ'ЄРА ОПЕРИ ПРО ГОЛОДОМОР. Аудіо

В Лас-Вегасі відбулася прем'єра нової англомовної опери композитора Вірко Балея (Virko Baley) "Голодомор (Червона земля. Голод) ["Holodomor (Red Earth. Hunger)]".

Дебют цієї опери у Нью-Йорку відбудеться 5 лютого, повідомляє "Главком" із посиланням на Las Vegas Review-Journal.

Балей народився в Україні у 1938 році і голод не застав, хоча каже, що знав людей, "які через це пройшли".

Він обдумував оперу майже три десятиліття, але неодноразово її відкладав. Частину музичного матеріалу він використав у своїй другій симфонії і в камерній роботі "Час сновидінь" ("Dreamtime").

Нещодавно Балей пропрацював п'ять місяців в Інституті українських досліджень Гарвардського університету. Проходила в ньому міжнародна конференція по Голодомор, яка відбувалася там, дала композитору можливість продемонструвати публіці витяги з недописаної опери.

 

Після того, як ті ж уривки були поставлені у штаб-квартирі ООН, Балей вирішив, що пора повертатися до роботи над твором.

Читайте також: "Для підтримки пам'яті про Голодомор випущено картку Visa Holodomor. ФОТО"

 

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.