РОСІЯ ПІДМІНИЛА ТІЛА ЖЕРТВ ТРАГЕДІЇ ПІД СМОЛЕНСЬКОМ?

Польська прокуратура сьогодні офіційно підтвердила заміну тіл жертв Смоленської авіакатастрофи, яку вдалося виявити завдяки проведенню ексгумації двох загиблих в цій трагедії жінок.

Про це повідомляє УНІАН з посиланням на прес-секретаря головної військової прокуратури Польщі Збігнєва Жепу.

Одна з ексгумованих - легенда польського незалежного профспілкового руху "Солідарність", українка Анна Валентинович.

Жепа відзначив, що польські слідчі вирішили провести додаткове дослідження після того, як виявили невідповідність у надісланих російською стороною документах.

"Військові прокурори аналізують, яким чином сталася заміна тіл жертв смоленської катастрофи", - сказав Жепа.

За словами прокурора, проведені генетичні дослідження однозначно підтверджують, що тіла були замінені. Він також зауважив, що слідчі мають сумніви стосовно правильності поховання 4 з 96 жертв аварії польського урядового літака, котрий розбився 10 квітня 2010 року під російським Смоленськом, зауваживши, що у випадку тих людей також буде проведена ексгумація.

Представники найбільшої опозиційної польської партії "Право і справедливість" (PiS) назвали цю справу "величезним скандалом" та заявили про намір добиватися пояснень від влади Польщі.

Польська Gazeta Wyborcza нагадує, що польські слідчі раніше вже проводили ексгумацію трьох жертв Смоленської катастрофи, підозрюючи, що у домовинах можуть бути тіла інших людей. "Однак, виявилося, що то був лише безлад в документах (які надали росіяни)", відзначає видання.

Літак польського президента Лєха Качинського Ту-154 розбився під Смоленськом вранці 10 квітня 2010 року. Під час невдалого заходу на посадку і спробі вийти на друге коло в умовах сильного туману він зачепився за верхівки дерев, перевернувся і згорів.

На борту перебувало 96 осіб - 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Ніхто не вижив.

Останні хвилини Ту-154: переговори екіпажу

У квітні 2011 року брат Лєха Качинського Ярослав заявив, що Смоленська авіакатастрофа нагадує вбивство.

У липні польська урядова комісія представила свій остаточний звіт. причин катастрофи. Експерти заявили, що польськими пілотами і російськими диспетчерами було допущено низку істотних помилок.

Згідно з висновком польських експертів, головною причиною катасфи Ту-154 стали помилки пілотів, які в останній фазі польоту скористалися радіовисотоміром, а не барометричним висотоміром, і намагалися піти на "друге коло" в автоматичному режимі, що було неможливим на Смоленському аеродромі через відсутність там радіомаякової системи інструментального заходу на посадку (ILS).

Польська комісія також дійшла висновку, що диспетчери аеродрому дезінформували пілотів про правильність курсу і наказали припинити зниження літака надто пізно.

"Нельзя его здесь сажать..." Стенограма переговорів диспетчерів

Міждержавний авіаційний комітет Росії в січні цього року поклав всю провину за катастрофу польського урядового літака на пілотів, які нібито під тиском високопосадовців на борту намагалися посадити літак "будь-якою ціною".

Польська комісія не знайшла підтвердження інформації про те, що на пілотів чинили тиск, щоб вони саджали літак в умовах сильного туману.

У травні 2012 року слідча комісія польського парламенту припустила, що причиною загибелі президентського Ту-154 могли бути вибухи на борту літака.

Ілько Борщак. На вістрі радянської спецпропаганди у Франції

Ілько Борщак був потрібен більшовицькому режимові лише тоді, коли він чітко вписувався в схему діяльності радянської спецпропаганди за кордоном. Коли ж чекісти зрозуміли, що він грає подвійну роль, його спробували скомпрометувати в емігрантських колах саме як більшовицького агента. Жодні минулі заслуги перед радянською владою до уваги не бралися. Так чинили з усіма. Ставилися як до відпрацьованого матеріалу, з яким можна робити будь-що.

Рена Марутян: "Метою геноцидальних практик росії є стирання української національної ідентичності"

Інтерв’ю з доктором політичних наук, професоркою кафедри глобальної та національної безпеки КНУ ім. Т. Г. Шевченка Реною Марутян у Музеї "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

"Пєрацький. Кар'єрна драбина". Уривок з книги про вбивство міністра Пєрацького

Вбивство міністра внутрішніх справ Броніслава Пєрацького стало одним із найгучніших замахів міжвоєнної Польщі. А для українських націоналістів — символом чи не найбільшої потуги, що її сягнула революційна організація в 1930-х роках. Міністр Пєрацький був одним із творців польської незалежності, а його життєпис подібний до біографій українських ровесників. Усе змінилося після листопада 1918-го: Пєрацький розбудовував польську державу, а його українські однолітки — підпілля, що боролося з Польщею та мріяло про власну державність. Пєрацький став одним із найвпливовіших польських посадовців і загинув на піку кар'єри від рук українця — представника молодого покоління, що було значно радикальніше за своїх попередників.

Як я став депутатом…

Потім, коли ми вже аналізували в Народній Раді результати виборів, з’ясувалося, що я був єдиним зі Сходу і Півдня України, хто виграв сільський округ. Усі інші демократи в цій частині країни перемагали в містах. Наприкінці осені 1989 року я навіть не думав балотуватися. А за три місяці — несподівано для суперників, друзів і самого себе — виграв вибори.